هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

معرفی انواع خودروی دوو

معرفی انواع خودروی دوو

 


معرفی انواع خودروی دوو ،سیلو یکی از سدان های خانوادگی اقتصادی شرکت دوو است که در برخی بازارها با نام نکسیا نیز شناخته می شود. سیلو نمونه بهینه شده دوو ریسر است که در سال 1994 معرفی شد. سیلو نیز مانند ریسر بر پایه پلت فرم اپل کادت ساخته شده است. کرمان موتور مونتاژ سیلو را در سال 1375 آغاز کرد.با هوشمند خودرو همراه باشید.

قطعات فنی دوو سیلو ساخت جنرال موتورز امریکا بوده و از دوام و کیفیت مناسبی برخوردار هستند ولی کیفیت مواد داخل خودرو در سطح پایینی قرار دارد. ترمز ضعیف از دیگر معایب شناخته شده سیلو است. کرمان موتور تولید سیلو را تا سال 1383 ادامه داد. تعداد اندکی از نمونه های هاچبک این خودرو نیز در ایران وجود دارند.


دوو سیلو

معرفی انواع خودروی دوو
دهه 70 در بازار خودروی ایران، شاهد رژه پیکان، پژو 405 تازه‌وارد، رنو 21 و رنو 5 فرانسوی، میتسوبیشی گالانت، هوندا آکورد و تویوتا کرونای ژاپنی و هم‌چنین مرسدس‌بنز 230 و ب‌ام‌و 518 بودیم. در چنین بازار پرترافیکی بود که ناگهان دوو با سدانی زیبا به اسم Cielo‌ اعلام وجود کرد. این خودرو درواقع ادامه‌دهنده مسیری بود که کره‌ای‌ها از سال 1986 و با دوو لمانز (LeMans) آغاز کرده بودند. سیلو نیز در عصر طلایی کرمان خودرو برای ایرانی‌ها معرفی شد. اولین سری دوو سیلو به صورت وارداتی عرضه شد. نسخه‌های ابتدایی با پیشرانه 1.5 لیتری کاربراتوری و نسخه‌های بعد از 1994 به‌صورت انژکتوری تولید شدند. همچنین تعداد بسیار محدودی نیز با گیربکس اتومات به بازار آمدند. سیلو به لحاظ فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق چیزی از نمونه‌های ژاپنی بازار کم نداشت. البته نسبت به برادر جسورتر خود یعنی اسپرو اندکی محافظه‌کارتر نشان می‌داد. این روزها سیلو به دلیل کمبود قطعات اصلی‌اش خودرویی چالش‌برانگیز در مقایسه با سمند و 405 به حساب می‌آید.

 

 

دوو ماتیز

معرفی انواع خودروی دوو
ماتیز یکی از انقلابی‌ترین تولیدات دوو در زمان حیاتش بود؛ خودرویی که مبانی اصلی طراحی از روی فیات Cinquecento (چینکوچنتو) الهام گرفته شد. کره‌ای‌ها تولید آن را سال 1998 میلادی استارت زدند. ماتیز به لحاظ فرم خاص بدنه‌اش خیلی زود ستاره اقبالش درخشید. موفقیت خیره‌کننده آن کاری کرد تولیدش در 8 کشور دنیا انجام شود. واردات این خودرو به ایران نیز تقریبا از همان زمان و در سال 1379 استارت خورد و خیلی زود سر از خطوط مونتاژ کرمان موتور درآورد. شاید عجیب باشد ولی طبق آمار موسسه یورو NCAP دوو ماتیز حتی از سیتروئن زانتیا نیز امن‌تر بوده است. این کره‌ای که وزنش کمتر از 900 کیلوست، هرچند پیشرانه‌ای به حجم دقیق 796 سی‌سی داشت اما تا زمانیکه روی مسیری صاف و مستقیم حرکت می‌کردید، همین موتور 3 سیلندر هم جوابگوی نیازتان بود! علیرغم چهره جمع‌وجور، فضای داخلی ماتیز باورنکردنی است. دوو پیش از انحلال در سال 2011 امتیاز برند ماتیز را در اختیار بزرگ‌ترین سهام‌دارش یعنی جنرال‌موتورز قرار داد. آمریکایی‌ها نیز از دل آن مدل شورولت Spark‌ را تولید کردند. حتما می‌دانید که چری QQ یا همان ام‌وی‌ام 110 خودمان، تقلیدی طوطی‌وار از این خودرو کره‌ای بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد