هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

گیربکس چیست ؟

گیربکس چیست ؟

 

گیربکس چیست ؟ و چرا برای خودروها اهمیت دارد؟ برای رانندگان، گیربکس و پیشرانه مهم‌ترین تجهیزات فنی خودرو محسوب می‌شوند. هرچند که عملکرد سیستم تولید کننده‌ی قدرت و گشتاور، نسبتا ساده به نظر می‌رسد؛ گیربکس و ادوات انتقال نیرو، از تنوع و پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند.

گیربکس چیست ؟ و چرا برای خودروها اهمیت دارد؟

در علم مکانیک، گیربکس یا جعبه دنده، می‌تواند بسیار ساده و ابتدایی باشد. به عنوان مثال، محفظه‌ای متشکل از 2 چرخ‌ دنده که با هم درگیر شوند و متناسب با یکدیگر بچرخند، تشکیل یک گیربکس می‌دهند. عبارتTransmission در زبان انگلیسی به عنوان معادلی برای گیربکس (Gearbox) و متعلقات آن به کار می‌رود و سیستم انتقال نیرو، معنی می‌دهد.

هدف اصلی از حضور جعبه ‌دنده در خودروها، انتقال قدرت با سرعت و گشتاور متغییر است. پیشرانه، نقش تولید کننده‌ی قدرت و گشتاور در دور موتورهای متفاوت را برعهده دارد؛ درحالی‌که گیربکس با اعمال تغییر بر گشتاور خروجی، سرعت نهایی (روی چرخ‌ها یا میل‌ گاردان) را تعیین می‌کند. به هنگام شروع حرکت، خودرو به گشتاور بالا و سرعت پایین احتیاج دارد، سپس با هدف افزایش سرعت خودرو، انتقال نیروی پیشرانه از طریق دیگر دنده‌های گیربکس انجام می‌شود. به زبان ساده، دنده‌های درگیر در زمان شروع حرکت، بزرگ ‌تر هستند تا سرعت گردش کم‌تر و گشتاور بالاتر انتقال دهند. در سرعت‌های بالاتر خودرو، گیربکس از دنده‌هایی با قطر کوچک ‌تر استفاده می ‌کند تا سرعت گردش بیشتری داشته باشند.

برای عامه ‌ی مردم، گیربکس‌ها صرفا 2 نوع هستند: دستی و اتوماتیک. طبیعتا، نوع اول نیاز به دسته ‌دنده و نیروی فیزیکی راننده برای تعویض دنده دارد و نوع دوم، بدون دخالت سرنشین، با توجه به سرعت خودرو، دنده‌ی مناسب را اعمال می‌کند. این تجهیزات، خود دارای انواع مختلف با قطعات مشترک یا متمایز هستند که در ادامه به توضیح کوتاه آنها می ‌پردازیم.

گیربکس چیست ؟
مهم‌ترین انواع گیربکس‌های دستی

گیربکس چیست ؟ و چرا برای خودروها اهمیت دارد؟

جعبه‌ دنده‌ های غیر اتوماتیک از نظر عملکرد، 2 نوع هستند. در خودروهای امروزی، می‌ توان دنده‌ها را بدون ترتیب تعویض کرد و مثلا گیربکس را از دنده‌ی 2 به دنده‌ی 4 رساند؛ اما بسیاری از مدل‌های قدیمی و موتورسیکلت‌های مدرن، از جعبه ‌دنده‌های ترتیبی استفاده می‌کنند. تعویض دنده با گیربکس‌های ترتیبی، ساده ‌تر است و فقط به راننده اجازه می‌دهد تا یک دنده بالاتر یا پایین ‌تر را انتخاب کند. این مدل، امروزه برای موتورسیکلت‌ها و خودروهای مسابقه‌ای، کاربرد دارد.

مهم‌ترین انواع گیربکس‌های اتوماتیک

گیربکس چیست ؟ و چرا برای خودروها اهمیت دارد؟

برای مصرف‌کننده، 2 نوع جعبه ‌دنده‌ ی خودکار در بازار وجود دارد که اصطلاحا استاندارد و CVT نامیده می‌شوند. البته گیربکس‌های اتوماتیک با دنده‌های متغیر هم، انواع مختلف دارند؛ اما در مجموع، نسبت به نمونه‌های CVT تفاوت ساختاری دارند.

گیربکس چیست ؟ و چرا برای خودروها اهمیت دارد؟

اساس کار گیربکس‌های اتوماتیک استاندارد، مشابه با جعبه‌ دنده‌های دستی و البته، بی‌ نیاز از فشار بر اهرم تغییر دهنده‌ ی سرعت است؛ اما در مدل CVT، دنده‌های مختلف وجود ندارند و ظاهرا، سیستم انتفال نیرو فقط با یک دنده کار می‌کند. از دیدگاه فنی، این نوع از گیربکس‌های اتوماتیک، دارای بی‌نهایت دنده هستند و به همین دلیل، تعویض دنده در آنها، اصلا احساس نمی‌شود. مدل CVT، دارای 2 پولی (قرقره) است که با تسمه‌ای به یکدیگر متصل شده‌اند. با این ترفند، نزدیک یا دور شدن پولی‌ها از هم، منجر به اعمال تغییر بر سرعت چرخش تسمه می‌شود تا سرعت‌های متفاوت با گشتاورهای متنوع، حاصل شود.

گیربکس چیست ؟

مزایا و معایب گیربکس‌های دستی و اتوماتیک

فراتر از راحتی راننده در خودروی مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار، تفاوت‌های مهمی در عملکرد خودرو با گیربکس دستی یا اتوماتیک وجود دارد. به عنوان مثال، اگر خودروهایی با شرایط فنی یکسان و جعبه‌دنده‌های متفاوت داشته باشیم؛ با گیربکس‌های دستی می‌توان به شتاب‌گیری بهتر و مصرف سوخت کمتر رسید. این موضوع، به وضوح در بروشورهای رسمی خودروسازان برای مدل‌های مختلف، اعلام شده است. علاوه بر این، قیمت نهایی و هزینه‌ی تعمیر گیربکس‌های دستی هم، کم‌تر از نمونه‌های اتوماتیک خواهد بود.

گیربکس چیست ؟ و چرا برای خودروها اهمیت دارد؟

افزایش ایمنی و تمرکز راننده بر جاده، دیگر نکته‌ی مهم در گیربکس‌های اتوماتیک است. با آزاد بودن دست‌ها و قرار گفتن آنها روی فرمان، حواس ‌پرتی راننده برای تعویض دنده، رفع می‌شود. همچنین، نیازی به درگیر شدن پای چپ برای فشردن پدال کلاچ، نیست. این مزیت، هنگام رانندگی در ترافیک یا عبور از شیب‌های تند خارج شهر، اهمیت پیدا می‌کند.

با توجه به سبک رانندگی و علایق شخصی مالک خودرو، مدل‌های مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی یا اتوماتیک خریداری می‌شوند. هرچند که محصولات سوپراسپرت و گران‌قیمت، مجهز به گیربکس‌های اتوماتیک با سرعت بسیار بالا در تعویض دنده هستند، معمولا جعبه ‌دنده‌های خودکار در مدل‌های اقتصادی با کلاس قیمتی پایین‌تر، کند عمل می‌کنند. به همین دلیل، بسیاری افراد، خصوصا طرفداران مدل‌های اسپرت، نمونه‌های دنده دستی را ترجیح می‌دهند تا سرعت واکنش و تسلط بیشتری بر عملکرد فنی خودرو داشته باشند.

گیربکس چیست ؟ و چرا برای خودروها اهمیت دارد؟

امروزه، هنوز محصولاتی پرفروش در بازار جهانی وجود دارند که صرفا با گیربکس دستی فروخته می‌شوند. به عنوان مثال، نسل جدید هوندا سیویک، در گران‌ترین نمونه با کد تایپ R، همراه جعبه‌ دنده‌ی خودکار، قابل خرید نیست.

در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه گیربکس اتومات خودروی خود باما تماس بگیرید و راهنمایی بگیرید.

بهترین خودرو های دنده اتومات

بهترین خودرو های دنده اتومات

بهترین خودرو های دنده اتومات تا 150 میلیون تومان ،بشر همواره به دنبال ایجاد راهی برای راحت‌تر انجام دادن امور مختلف یا به عبارت دیگر، به دنبال رفاه و آسایش بیشتر ‌بوده و هست. یکی از حوزه‌هایی که در آن افزایش رفاه و راحتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است صنعت خودرو‌سازی می‌باشد؛ صنعت خودرو‌سازی در مقایسه با صنایع دیگر در این موضوع پیشگام بوده و روز‌ به‌ روز شاهد رونمایی از دست آورد‌های جدیدتری در این حوزه می‌باشیم. یکی از مواردی که همواره متخصصان صنعت‌خودرو به دنبال دستیابی به آن هستند ، کاهش خستگی و افزایش تمرکز رانندگان می‌باشد؛ حذف کردن پروسه کلاچ گیری برای رانندگان، اولین جرقه برای به وجود آمدن جعبه‌دنده‌های نیمه‌اتوماتیک بود که جز مهم‌ترین امکانات رفاهی در خودرو‌ها در اوایل دهه 40 میلادی محسوب می‌شد. به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی و به‌تبع ، بالا رفتن سطح انتظارات ، متولد شدن جعبه‌دنده‌های اتوماتیک‌ دور از انتظار نبود همانطور که امروزه خودرو‌های خودران در‌حال تکامل یافتن هستند و دور از انتظار نیست که چندین سال دیگر این خودرو‌ها جایگزین نسل فعلی از خودرو‌ها شوند . پس از اینکه تکنولوژی جعبه‌دنده‌های اتوماتیک به نقطه تکامل خود رسید ، همواره استفاده از این سیستم در سراسر جهان ، جهت سهولت در رانندگی خصوصاً دهه‌های اخیر به‌علت افزایش تعداد خودرو‌ها و به‌وجود آمدن ترافیک در شهر‌ها رو به افزایش است. اما نکته قابل توجه اینجاست که هزینه تمام شده خودروهایی که از جعبه‌دنده اتوماتیک بهره می‌برند برای خریداران بسیار بیشتر از خودرویی با جعبه دنده دستی است . این موضوع در کشور ما که همواره شرایط اقتصادی خاصی داشته نیز بیشتر نمود پیدا می‌کند. اگر نگاهی به بازار خودرو ایران بی‌اندازیم، علاوه‌بر اینکه تعداد محدودی از خودرو‌های داخلی از جعبه‌دنده اتوماتیک بهره می‌برند این تعداد محدود در بازار موفقیت چندانی ندارند که دلایل خاص خود را (ماننده: استفاده از تکونولوژی قدیمی ، عدم هماهنگی مناسب گیربکس و پیشرانه و کیفیت پایین جعبه دنده های مورد استفاده...) دارد و عمدتا سهم بیشتر این بازار در دست خودرو‌های وارداتی و یا خودرو‌های مونتاژ که اکثراً خودرو‌های چینی هستند قرار دارد.

در چند سال اخیر خودرو سازان چینی که به دنبال دستیابی به جایگاه مطلوب در این صنعت در جهان بودند به خوبی از این سیستم بر‌روی خودرو‌های خود استفاده کردند و با توجه به حضور پر رنگ خودرو‌سازان چینی در کشور ما ، در رده خودروهای اقتصادی و اتوماتیک بازار داخلی کشور، بی‌شک خودروهای چینی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با توجه به افزایش قیمت‌ها در این روز‌ها انتخاب یک خودروی اتوماتیک مناسب برای خرید بسیار سخت است ، خصوصا اگر بودجه اختصاص داده شما برای این خرید در بازه زیر ۱۵۰ میلیون تومان باشد ، در این صورت اگر به‌دنبال خودرویی دسته اول و کار نکرده باشید بیشتر گزینه‌های روی میز برای شما خودرو‌های چینی مونتاژ می‌باشد اما اگر خودرو‌های دسته دوم نیز مد نظر شما باشد ، نام چند خودروی اتوماتیک وارداتی را هم می‌توان در بین گزینه‌ها دید. در ادامه در این مقاله از سری مقاله های 10 تایی های آکادمی اتکس ؛ ما به معرفی اجمالی و بررسی 10 خودرو از بهترین خودرو‌های اتوماتیک در بازه قیمتی زیر 150 میلیون تومان پرداخته‌ایم که البته شاید با دیدن برخی از موارد کمی متعجب شوید، اما با اندکی تامل می‌توان دریافت که شرایط اقتصادی کشور موجب این گونه تصمیم‌گیری در انتخاب خودرو‌ها شده است . همراه ما باشید.

بهترین خودرو های دنده اتومات

10. ام وی ام x22
بهترین خودرو های دنده اتومات

ام‌وی‌ام x22 یا همان چری تیگو۲ رتبه آخر این لیست ده‌تایی است که اصلی ترین علت قرار‌گیری در این مرتبه قیمت خودرو نسبت به قابلیت‌های فنی آن است . اگر بخواهیم به‌طور کلی این خودرو را مورد نقد قرار دهیم باید به توان کم پیشرانه نسبت به قیمت خودرو و شتاب پایین این خودرو به‌علت 4‌سرعته بودن جعبه‌دنده آن اشاره کرد . در بخش طراحی که نقطه قوت این خودرو محسوب می‌شود اگر از‌ شباهت زیاد این خودرو با‌ ام‌وی‌ام ۳۱۵ در نمای عقب صرفه‌نظر کنیم، در نمای جانبی و نمای روبرو بسیار هوشمندانه عمل‌شده و نمی‌توان ایراد خاصی به طراحی این خودرو گرفت، این موضوع در کابین و طراحی داخلی نیز صادق است و ورود به کابین X22 ، حالت مدرن و خوش‌ آیندی به همراه دارد ، هرچند متریال به‌ کار رفته در داشبورد چندان خوب و رضایت‌ بخش نیست‌ . امکانات رفاهی این خودرو شامل‌ : کروز‌کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان،تهویه مطبوع خودکار،شیشه‌‌بالابر برقی برای چهار در،تنظیم الکتریکی آینه‌ها از داخل خودرو،تنظیم کاملا دستی صندلی‌های جلو در ۶جهت، صندلی‌های چرم با طرح مشکی و نارنجی‌ ،‌نمایشگر لمسی ۸ اینچ، دوربین عقب، می‌باشد. به‌عنوان سخن پایانی در مورد این خودرو می‌توان گفت به رغم کمبودهایی مثل پیشرانه‌ی ضعیف و تیپ‌ترونیک نبودن گیربکس آن به علت ظاهر بسیار خوب X22 که برگ برنده‌ی MVM در کلاس کراس‌اورهای اقتصادی است، می توان به عنوان یکی از گزینه ها به این خودرو فکر کرد.

9.ساینا

بهترین خودرو های دنده اتومات

ساینا درواقع نسخه به‌روز شده تیبا است و هردو از پلتفرم x200 سایپا بهره‌ می‌برند. ساینا در قسمت فنی جز جعبه‌دنده اتوماتیک از نوع CVT هیچ تفاوت دیگری با تیبا ندارد ، یعنی همان پیشرانه با حجم ۱۵۰۳ سی‌سی و قدرتی معادل ۸۷ اسب‌بخار دارد. در بخش طراحی خارجی، از نمای روبرو فرم چراغ‌ها با گوشه‌های تیز اصلی‌ترین مشخصه ساینا هستند. در نمای جانبی نیز کاملا یکنواخت و بی‌روح طراحی شده. در نمای عقب خودرو دو چراغ با اندازه کوچه به عنوان چراغ‌های اصلی و دو چراغ شب‌نما در گوشه‌های سپر جای گرفته‌اند ، همچنین سپرها با بدنه هماهنگ است و نقش ‌مهمی در زیبایی بدنه ساینا ایفا می‌کند. با ورود به داخل کابین با داشبورد مشکی رنگ که جنس آن از پلاستیک خشک است روبرو می‌شویم ،داشبورد ساینا طراحی خاصی ندارد و ادوات به سادگی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند . تجهیزات و امکانات رفاهی ساینا شامل :کروز کنترل ، ترمز ضدقفل ، ایربگ راننده و سر‌نشین جلو ،سنسور عقب ،سنسور فشار باد تایر ،ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای می‌باشد. اگر بخواهیم در بررسی ساینا به یک جمع‌بندی برسیم باید بگوییم با توجه به اینکه طراحی ساینا در مقایسه با سدان‌های کامپکت چینی که البته گران‌تر هم هستند، حرفی برای گفتن ندارد و با توجه به توان پیشرانه هنگام حرکت در سربالایی و شتاب‌گیری که ناامیدکننده‌ ظاهر می شود اما این خودرو با جعبه‌دنده اتوماتیک CVT قیمتی در حدود 62 میلیون تومان دارد که در بازار ارزان ترین خودروری اتوماتیک دست اول محسوب می‌شود.

8.دانگ فنگ H30 کراس

بهترین خودرو های دنده اتومات
دانگ فنگ H30 کراس در سال ۱۳۹۵ توسط ایران خودرو برای ورود به بازار ایران معرفی شد و در آن زمان در بازه قیمتی زیر ۵۰ میلیون تومان قرار داشت،H30 کراس به پیشرانه نام آشنای tu5 مجهز است که 1600 سی‌سی حجم دارد و قدرتی معادل 105 اسب‌بخار تولید می‌کند و این قدرت توسط جعبه‌دنده ۴سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ASIN ژاپن به محور جلو انتقال پیدا می‌کند. در مورد طراحی این خودرو باید بگوییم که فاقد هرگونه هیجان است و در بخش جلوی خودرو شاهد خطوط نرم و کشیده هستیم، چراغ های جلو حجیم و ساده طراحی شده‌اند. دور‌تا‌دور خودرو شاهد فلاپ‌های مشکی رنگی هستیم که به نظر می‌رسد به خاطر پسوند کراس بر روی این خودرو قرار گرفته‌اند ، از دیگر نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد وجود باربند به صورت فابریکی است که موجب شده تا این خودرو در نمای جانبی از سادگی درآید. بیشترین انتقاد در طراحی این خودروی چینی در نمای عقب این خودرو است چرا که در طراحی چراغ های عقب ناهماهنگی دیده می‌شود .کیفیت مواد استفاده‌ شده در کابین در حد متوسطی قرار دارد و طراحی داخل کابین کمی متفاوت‌تر از بیرون است اما چنگی به دل نمی‌زند. امکانات رفاهی نصب‌شده روی H30 کراس تجهیزاتی از قبیل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، آینه‌های جانبی دارای راهنما و سیستم گرمایشی، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، دوربین دید عقب، سنسور پارک،روکش چرمی غربیلک فرمان، کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری، صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی با قابلیت پخش فایل‌های صوتی و تصویری و سیستم رهیاب، جاعینک، صندلی‌های عقب تاشو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در ۶ جهت هستند. فضای مناسب برای سرنشینان ، امکانات رفاهی ضروری و کاربردی، نرمی ، کابین کم‌صدا و راحت از مزیت‌های H30 کراس محسوب می‌شوند.

7.برلیانس H330

بهترین خودرو های دنده اتومات

برلیانس یکی از چینی‌های خوش‌نام بازار کشور است. پیشرانه برلیانس H330 یک پیشرانه 1500 سی‌سی است و قدرت تولیدی این پیشرانه 103 اسب بخار است. معروف‌ترین بخش در بررسی طراحی بدنه برلیانس جلو پنجره آن است که شباهت زیادی به محصولات بی‌ام‌و دارند و دلیل آن شراکت دو خودروساز برلیانس و بی‌ام‌و در سال‌های اخیر است. چراغ‌های جلو طراحی هماهنگی با سایر بخش‌های خودرو دارند همچنین نمای جلوی خودرو طراحی حجیم و پف‌کرده دارد و مکان نصب مه شکن ها به خوبی انتخاب شده است .در نمای جانبی برلیانس H330 شاهد یک خط برجسته که از گلگیر جلو شروع شده و با عبور از بالای دستگیره های در به گلگیر عقب میرسد هستیم که نمای جانبی این خودرو را از سادگی نجات داده. با اینکه H330 در نمای عقب طراحی به‌روزی ندارد اما نمایی قابل قبول را ارایه می‌دهد. در کابین این خودرو نیز با طراحی به‌روزی روبرو نخواهیم شد اما کابین دارای کیفیت قابل قبولی است. سانروف برقی دوحالته، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی سیستم صوتی دارای ورودی USB و ۶ عدد بلندگو ، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در هشت جهت، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، روکش چرمی غربیلک فرمان از امکانات رفاهی این خودرو چینی هستند.با توجه به جعبه‌دنده‌ی تیپ‌ترونیک برلیانس H330،رانندگی با حالت تعویض دستی دنده نیز امکان پذیر شده است و همچنین تعویض دنده ها به نرمی انجام می‌شود. اما در رانندگی هیجانی و پرگاز، کمی ناهماهنگی بین پیشرانه و جعبه‌دنده قابل مشاهده است.

6.چانگان cs35

بهترین خودرو های دنده اتومات

چانگان cs35 در کلاس SUV قرار دارد و طی سال‌های اخیر خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته‌اند؛ همچنین بهره‌مندی این خودرو از جعبه‌دنده اتوماتیک موجب شده تا در بازار خودرو تقاضای خوبی داشته باشد. سایپا این خودرو را با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری تولید می‌کند ، پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی است و قدرتی معادل ۱۲۳ اسب‌بخار دارد. CS35 طراحی نسبتا جذابی دارد و می‌توان گفت تقریبا به جزئیات در طراحی این خودرو دقت شده؛ بدنه شامل خطوط عضلانی می باشد و بخش جلو و عقب خودرو هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و در بخش طراحی خارجی نمره قبولی را با اندکی اغماز دریافت می کند.CS35 فضای کابین زیباتری نسبت به بدنه‌ی خود دارد و می‌توان گفت که در این مورد از شرکت های غربی الهام گرفته. امکاناتی که سایپا برای این خودرو در نظر گرفته شامل سیستم کروز کنترل، کامپیوتر اطلاعات سفری، سانروف، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک دنده‌عقب، صندلی چرمی، چراغ‌های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب و گرم‌کن شیشه‌ی عقب هستند.

5.بسترن B30

بهترین خودرو های دنده اتومات

بسترن B30 توسط گروه خودروسازی بهمن در ایران عرضه می‌شود. پیشرانه ای که بسترن B30 از آن بهره میبرد یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۷ اسب بخار است که در زمانی حدود ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و البته تاحدودی کند عمل کند. جعبه‌دنده 6 سرعته این خودرو محصول برند ژاپنی AISIN است و هماهنگی مناسبی دارد. محصولات بسترن از طراحی خوبی برخوردارند که B30 نیز از این قاعده مستثنی نیست، هماهنگی مناسبی بین چراغ‌ها و جلو پنجره وجود داردو جلو پنجره آن تا حدود زیادی به النترا شباهت دارد. در نمای جانبی دارای خطوطی حجم‌دهنده است که مهم‌ترین آنها، از لبه‌ی چراغ جلو تا چراغ عقب وجود دارد. پایین درها و نزدیک رکاب‌ها نیز، خطی مورب وجود دارد، همانند اکثریت خودرو های چینی این خودرو نیز در نمای پشتی ضعف دارد و نسبت به نمای جلویی خود که جسور است بسیار ساده طراحی شده.امکانات بسیار خوبی در این خودرو در دسترس است که شامل سانروف، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک، ناوبری ماهواره‌ای به زبان فارسی همراه با توانایی مسیریابی در ترافیک، قابلیت اتصال تلفن همراه به پخش‌کننده‌ی چند رسانه‌ای از طریق USB، AUX و بلوتوث، می‌شود. بسترن B30، علاوه بر رینگ‍‌های اسپرت ۱۶ اینچ آلومینیوم، دارای چراغ‌های رشنایی روز، آینه بغل‌های راهنمادار، چراغ عقب‌های LED و سیستم خاموش و روشن شدن خودکار چراغ‌های اصلی است.

4.رنو ساندرو

بهترین خودرو های دنده اتومات
ساندرو با خودروی تندر90 پلاس هم نسل است و مونتاژ آن در سال ۹۴ در پارس خودرو آغاز شد. طراحی ساندرو حس و حالی تقریبا خشک داشته و مانند تندر 90 احجام فراوانی روی بدنه آن به چشم می خورد که همین مورد حس و حالی پف‌آلود به آن داده است. چراغ های نسبتا بزرگ به همراه ستون های ضخیم از ویژگی های طراحی ساندرو است. کابین ساندرو مانند تندر90 دارای طراحی بسیار ساده است که همین امر موجب جا ماندن از دیگر رقبا شده. از جمله تجهیزات رفاهی ساندرو می‌توان به مواردی مانند چراغ مه‌شکن جلو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم صوتی مجهز به پورت USB، چهار بلندگو، کنترل سیستم صوتی زیر غربیلک فرمان، قفل مرکزی به‌ همراه کنترل از راه دور و سیستم ضد سرقت اشاره کرد.در بخش فنی حجم پیشرانه ساندرو 1600سی‌سی است که ۱05 است بخار قدرت تولید می کند ، همچنین این خودرو از جعبه‌دنده اتوماتیک 4 سرعته AL4 بهره میبرد که نسخه به روز شده جعبه‌دنده پژو207i می‌باشد. خریداران این خودرو بیشتر کسانی هستند که به کیفیت خودرو در مقابل آپشن های بیشتر اهمیت بیشتری می دهند.

بهترین خودرو های دنده اتومات

3.‍ پژو ۲۰۷i

بهترین خودرو های دنده اتومات
پژو207 در اوایل سال 1389 عرضه شد سپس در سال 1395 نمونه به روز شده آن با تغییراتی در بدنه ، کابین و اضافه شدن آپشن های بیشتر وارد بازار گردید.این خودرو از طراحی آیرو‌دینامیکی برخوردار است و ترکیب چراغ ها با جلو پنجره دارای تناسب است.چراغ های جلوی ۲07i دارای دی‌لایت می باشند و چراغ های عقب این خودرو نیز دارای طراحی c شکل می باشند. طبیعتا 207i در مقابل رقبایی مانند برلیانس و دانگ‌فنگ H30 کراس در طراحی کابین حرفی برای گفتن ندارد . اگر بخواهیم به صورت اجمالی مروری بر امکانات و تجهیزات رفاهی ۲۰۷i داشته باشیم می‌توانیم به مواردی همچون سیستم مالتی‌مدیا با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی ، GPS ، DVD ، پورت USB ، بلندگو درهای جلو و عقب ، تیوتر صوتی جلو ، بلوتوث ، کروز کنترل ، سنسور دنده عقب ، دوربین دنده عقب ، آینه های جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه ، دی لایت ، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو و رینگ‌های ۱۴ اینچ آلومینیومی اشاره کنیم. پیشرانه ۱.6 لیتری 207i که همان tu5 است 105 اسب بخار قدرت تولید می کند. حرکت و شتاب گیری با جعبه‌دنده تیپ ترونیک این خودرو مناسب بوده البته حالت تیپ‌ترونیک در 207i کمی ناهمانگ بوده و در معکوس پذیری ها چندان مناسب عمل نمی کند.

2.هیوندای i20 (مدل های ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۵)

بهترین خودرو های دنده اتومات
هیوندای i20 از جمله خودرو های پرطرفدار کشور در سگمنت B به حساب می‌آید ، هرچند خودروی کیا پیکانتو، مشابهت‌هایی با i20 دارد، اما به دلیل فضای کوچک‌تر سرنشین و صندوق بار، رغیب قدری محسوب نمی شود. i20 از طراحی حساب شده و زیبایی بهره می‌برد و با توجه به ابعادش این خودرو برای مصارف شهری بسیار مناسب است. با اینکه مجموعه کابین و داشبورد این خودرو دارای فرمی ساده است اما ، اصلا خسته کننده به نظر نمی‌رسد ،از نکات مثبت هیوندای i20 که به محض نشستن پشت فرمان متوجه می‌شوید، فضای کافی با توجه به کلاس بدنه است. در مجموع می‌توان به طراحی هیوندای i20 در کلاس هاچبک‌های میان‌رده، نمره‌ی قبولی داد پیشرانه این خودروی کره ای ۱0۱ اسب بخار را از حجم 1.4 لیتر دریافت می کند و با وزن مناسب خود خودرویی چابک محسوب می‌شود . استهلاک پایین و مصرف سوخت مناسب از ویژگی های دیگر این خودرو به حساب می آید.ترمز ضدقفل ،ایربگ سرنشین جلو ، ایربگ پرده‌ای ، ایربگ جانبی جلو،ٰسنسور عقب نیز خلاصه از جمله امکانات رفاهی در این خودرو است.

بهترین خودرو های دنده اتومات

1.کیا سراتو (۲010)

بهترین خودرو های دنده اتومات
قطعا جای تعجب دارد که چرا باید خودرویی با مدل ۲۰۱۰ در رتبه نخست این لیست قرار بگیرد اما این حقیقت اقتصاد و بازار خودروی کشور است و باید پذیرفت که هم‌اکنون کیفیت خودرویی که در سال ۲۰۱۰ به صورت وارداتی به کشور آمده بیشتر از همان خودرو با مدل به روز که به صورت مونتاژ ارائه می شود است. کیاسراتو نسل دوم که حدود ۱۰ سال پیش با چهره ای محافظه‌کار وارد ایران شد از پیشرانه ۲ لیتری قدرتمندی بهره‌ می‌برد و قادر به تولید قدرتی معادل ۱۴۲ اسب‌بخار است که به خوبی با جعبه‌دنده اتوماتیک خود هماهنگ می‌باشد و در بحث شتاب و کشش نیز راضی‌کننده است. در رابطه با طراحی کیا‌سراتو ، این خودرو هنوز هم یکی از سدان‌های خوش چهره بازار ایران محسوب می‌شود همچنین در بخش امکانات لیست امکانات و تجهیزات این خودرو شامل : سنسور پارک‌ دنده‌عقب، کیسه‌هوای دومرحله ای پیشرفته در داشبورد و کیسه هوای پرده‌ای، کروز‌کنترل ، سیستم کلید هوشمند Key Less + Smart Key ، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستم ضدقفل ABS، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سانروف می‌باشد. درکل همه موارد در این خودرو در حد تعادل است و بهره‌گیری از جعبه‌دنده تیپ‌ترونیک از نکات مثبت کیاسراتو است و با اندکی دقت و جستجو می‌توانید مالک یک خودروی اتوماتیک و با کیفیت وارداتی باشید.

معرفی 8 خودروی لاکچری

معرفی 8 خودروی لاکچری 

معرفی 8 خودروی لاکچری حاضر در بازار تهران ،لوکس بودن معیاری است که در کشور راجع به آن خلط مبحث شده و به واسطه اختلاف گسترده قیمت خودرو در ایران و کشورهای همسایه، مفهومی که از خودروی لوکس در ذهن عامه مردم وجود دارد فارغ از واقعیت‌های جهانی است. بر این مبنا کمتر کسی وجود دارد که در امارات یا ترکیه خودرویی مانند رنو، هیوندای، تویوتا، لکسوس و کیا را یک خودروی لوکس به معنای دقیق کلمه بداند.

در کشور ولی اقسامی از ساخته‌های این چند برند با داشتن بعضی تجهیزات که در خودروهای تولید داخل کمتر یافت می‌شوند، زمینه یک انحراف را به وجود آورده‌اند. اینجا در یک گزارش جذاب به سراغ هشت خودروی لوکس واقعی می‌رویم که در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند و تعداد خیلی انگشت شماری از ساکنان تهران قادر به خریداری آنها هستند. صاحبان این خودروها که به نوعی سلاطین سرعت و ثروت در خیابان‌های پایتخت هستند گاها با نام ریچ کیدز، مایه دار و اسامی مشابه شناخته می‌شوند ولی بهترین توصیف برای آنها لفظ عشق ماشین است.

معرفی 8 خودروی لاکچری

مرسدس بنز s500 مدل ۲۰۱۴

معرفی 8 خودروی لاکچری

یک لیموزین باوقار و افسانه‌ای با یک پیشرانه هشت سیلندر پنج لیتری که قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار و قیمتی بالغ بر سه میلیارد تومان دارد. این خودرو که بالاترین لیست تجهیزات را با خود دارد با طول ۵.۱۰ متر یکی از بلندترین سدان های موجود در ایران هم بوده که بیشتر در دنیا مورد استفاده روسای جمهور و مقامات اقتصادی و سیاسی است. چرم، چوب، فرش، کروم و دوخت اعلا از جمله مشخصات جذاب اتاق این لیموزین آلمانی است.

پورشه پانامرا ۴s منصوری

معرفی 8 خودروی لاکچری

این سدان چهار درِ فست بک آلمانی که علاوه بر کیت ظاهری از تغییرات فنی تیونر معروف ایرانی یعنی کوروش منصوری هم بهره می‌برد، با قیمتی بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان از پیشرانه‌ای توربو با حجم ۴۸۰۰ سی سی سود می‌برد که قدرتی بیش از ۴۵۰ اسب بخار را تحویل راننده داده ضمن این که بهترین فضای ممکن را به لحاظ راحتی و زیبایی در دست چهار سرنشین خود قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که مصرف سوخت پیشرانه این غول در شهر بیش از ۱۶ لیتر درهر صد کیلومتر است.

بی ام و ۶۵۰

معرفی 8 خودروی لاکچری

یک کوپه اسپورت مدرن ۱.۲ میلیاردی چهار در که به دست یک تیونر برجسته آلمانی ارتقا یافته و علاوه بر ظاهر در قسمت پیشرانه و تعلیق هم با اصلاحاتی رو به رو شده است. سری ۶ که ساخته و پرداخته دستان هنرمند طراح ایرانی بام و یعنی نادر فقیه زاده است، از پیشرانه‌ای هشت سیلندر، ۴.۴ لیتری و ۴۱۰ اسبی برخوردار است که سرعتی بالا را عاید صاحبان این خودرو متفاوت و جذاب می‌کند. ۶۵۰ در نمونه‌های کار کرده هم اینک نزدیک به یک میلیارد تومان قیمت دارد.

معرفی 8 خودروی لاکچری 

مازراتی گرن کابریو s

معرفی 8 خودروی لاکچری

یک رودستر وحشی ایتالیایی با قیمت ۱ میلیاردی که هنوز هم زیبا، سریع و مدرن به نظر می‌رسد. مازراتی که در کنار پورشه جزو نمادهای طبقات خیلی مرفه است در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ در ۳ مدل گوناگون گرن کابریو، گیبلی و کواتروپورته به بازار پشور راه یافت و توانست فروشی مافوق تصور را تجربه کند. پیشرانه ۸ سیلندر و ۴۸۳ اسبی این خودرو یکی از نقاط قوت رودستر ساخت پولونای ایتالیا است که صدای دلنشینی داشته و در کمتر از ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

لکسوس rx200

معرفی 8 خودروی لاکچری

از عجایب روزگار همین که یک خودروی ژاپنی نیمه لوکس را در بازار کشور به بهایی بیش از ۱ میلیارد تومان خرید و فروش می‌کنند و کسی هم تعجب نمی‌کند. کراس اوور متوسط لکسوس که از پیشرانه ۲ لیتری و توربو با قدرت ۲۳۸ اسب بخار بهره می‌برد، با گنجایش ۵ سرنشین، فهرست کامل امکانات و بدنه‌ای تیز و کشیده یکی از خودروهای محبوب ایرانی‌هاست که در دو نسل گذشته همواره فروش خوبی در بازار داشته گرچه در نسل تازه خود با توجه به قیمت گزافش خیلی طالبی ندارد.

بی ام و i8 هفت رنگ

معرفی 8 خودروی لاکچری

یک خودروی اسپورت پاک آلمانی که به کمک یک کاور بدنه که هفت رنگ است و در مقابل شعاع نور ظاهر جذابی به خود می‌گیرد. این کوپه هیبریدی که قیمت ۱.۵ میلیاردی دارد از پیشرانه‌ای برقی در کنار یک موتور سه سیلندر توربو بهره برده که در کل ۳۶۲ اسب بخار قدرت را در دست راننده قرار می‌دهد. جالب است بدانید این سوپر اسپورت آلمانی در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۲.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند و با شتابی معادل ۴.۵ ثانیه تا بیش از ۲۸۵ کیلومتر سرعت می‌گیرد.

معرفی 8 خودروی لاکچری

ولوو xc90

معرفی 8 خودروی لاکچری

این خودرو ۱.۱ میلیاردی که در شمار محبوب‌ترین خودروهای لوکس بازار کشور قرار دارد با کمک موتور مطرح تی ۶ که یک نمونه ۲ لیتری ۴ سیلندر و توربو است ضمن ارائه قدرتی معادل ۳۲۰ اسب به راننده، هیچ کجا کم نمی‌آورد و در عین توان مناسب در گروه آفرود از سواری خیلی نرم و با کیفیت و اتاق زیبا و ایمن بهره می‌برد. سواری محصولات ولوو حسی از اطمینان را به سرنشینان انتقال می‌دهد چون که همه چیز در کمال آرامش رقم خورده و خبری از سروصدا نیست.

معرفی 8 خودروی لاکچری

پورشه ۹۱۱ توربو

معرفی 8 خودروی لاکچری

یک کوپه خشن و صرفاً اسپورت است که با قیمتی سه میلیارد تومانی در کمتر از سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر درساعت رسیده و تا ۳۳۰ کیلومتر در ساعت هم شتاب می‌گیرد. تکنولوژی آلمانی که قبلاً در یکی از گالری‌های مشهور تهران جا خوش کرده بود محصول سال ۲۰۱۵ بوده و بارها در سطح شهر در حال رفت و آمد دیده شده است. پیشرانه این خودرو بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و با حجم ۳۸۰۰ سی سی یک نمونه ۶ سیلندر توربو است.

منبع: هفت صبح

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132 ،نکات مهم در رانندگی با ماشین اتوماتیک :گیربکس اتوماتیک، بدون شک یکی از بزرگ‌ترین اختراع‌ها در صنعت خودروی دنیا محسوب می‌شود. به لطف ایمنی بالایی که این اختراع برای خودروها به ارمغان آورد، می‌توان با جرات گفت که گیربکس اتومات، فصلی جدید توانست در دفتر صنعت خودرو بگشاید. این نوع گیربکس نه تنها محبوب رانندگان حرفه‌ای است، بلکه کسانی که خیلی توانایی‌های رانندگی بالایی ندارند هم آن را می‌پسندند. ولی سوالی که مطرح می‌شود این که، آیا این بزرگ‌ترین اختراع تاریخ خودرو، می‌تواند ایمنی کاملی را برای راننده به ارمغان بیاورد؟ متاسفانه پاسخ منفی است.

اگر چه گیربکس اتومات بسیار ایمن می‌باشد، ولی برخی موارد هستند که هنگام رانندگی با یک خودروی اتوماتیک نباید آن‌ها را انجام دهید.

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

خلاص کردن دنده در سرازیری

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

این کار اجازه شتاب گیری به شما نخواهد داد و سرعت خودرو را کم‌تر می‌کند. با این کار، منبع روغن گیربکس قطع شده و خبری از روان کاری برای عملکرد مطلوب و مناسب گیربکس نخواهد بود. نتیجه این کار افزایش احتمال خراب شدن گیربکس اتومات است. به همین دلیل، ما توصیه می‌کنیم این عادت اشتباه را دیگر هیچ وقت انجام ندهید. برخی اعتقاد دارند این کار سب صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود. در پاسخ آن‌ها همین بس که هزینه سوخت کمتر را باید با پرداخت هزینه‌های بالا برای تعمیر گیربکس اتومات خودروی خود جبران کنید.

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

گاز دادن درجا قبل از قرار دادن دسته دنده روی D

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132
در دوران نوجوانی همه ما حتی یک بار هم که شده این کار را با خودروی پدرمان انجام داده‌ایم. ولی اکنون، دیگر قرار نیست والدین ما هزینه تعمیر گیربکس اتومات خودرو را بپردازند! این کار شوک بزرگی به گیربکس می‌دهد که می‌تواند منجر به افزایش اصطکاک میان قطعات داخل گیربکس و موتور شود؛ موضوعی که نهایتاً منجر به خراب شدن آن‌ها خواهد شد.

تغییر وضعیت دنده هنگامی که خودرو در حال حرکت است

این کار سبب تغییر حالت قطعات گیربکس با سرعت بیشتر می‌شود و نهایتاً، طول عمر مفید گیربکس اتومات را کاهش خواهد داد. برای نگه داشتن خودرو بهتر است از سیستم ترمز کمک بگیرید. برخی افراد بدون گرفتن پدال ترمز اقدام به قرار دادن دسته دنده در حالت پارک می‌کنند که این کار به نوبه خود، برای گیربکس مضر است.

قرار دادن دنده روی حالت N پشت چراغ قرمز

بسیاری از افراد برای کاهش مصرف سوخت و محافظت از سیستم انتقال قدرت در برابر استهلاک بالا این کار را انجام می‌دهند. در واقع، اگر دنده را روی D نگاه داشته و پایتان را روی پدال ترمز فشار دهید، میزان استهلاک گیربکس کمتر خواهد بود. آسیب واقعی به گیربکس هنگام قرار دادن دنده روی N و خارج کردن از آن می‌رسد.

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

قرار دادن دنده روی P قبل از توقف کامل خودرو

قرار دادن دسته دنده در حالت پارک سبب می‌شود تا یک پین قفل کننده داخل دنده متصل به شفت خروجی گیربکس قرار داده شود. چرخ‌ها هم به همین شفت متصل شده‌اند. از این رو، هنگامی که پین مذکور را قفل می‌کنید و خودرو همچنان در حال حرکت است، ریسک شکستن پین قفل کننده وجود دارد.

تحت فشار دادن موتور قبل از گرم شدن کامل آن

این کار، مخصوصاً در فصل زمستان یک اشتباه بزرگ است. هنگام سرد بودن هوا، روغن سنگین‌تر شده و بسیار آهسته‌تر حرکت می‌کند. تقریباً یک دقیقه اجازه بدهید خودرو گرم شده و روغن به داخل گیربکس و تمام قطعات آن وارد شود. اگر شما به محض روشن کردن خودرو مخصوصاً در هوای سرد، شروع به رانندگی پرسرعت بکنید، این کار سبب خراب شدن بسیاری از قطعات داخلی خودرو خواهد شد.

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

رانندگی با روغن گیربکس کم

یک خودروی اتومات برای درست کار کردن به میزان زیادی روی فشار مایعات وابسته است. یکی از نقش‌های روغن گیربکس کمک به روان کاری گیربکس و خنک ماندن آن هنگام کار است. از این رو، اگر به مدت زیادی با روغن گیربکس کم رانندگی کنید، منتظر بروز مشکلات زیادی برای گیربکس اتومات خودروی خود باشید.

یک گیربکس اتوماتیک چگونه کار می‌کند؟
گیربکس اتومات بدون شک یکی از قوی‌ترین دستگاه‌ها در صنعت خودرو محسوب می‌شود. این نوع گیربکس دنیایی کاملاً جدید برای مکانیک‌های خودرو ایجاد کرده و زندگی بسیاری از راننده‌ها را تغییر داده است. سوالی که مطرح می‌شود این که؛ نحوه کار گیربکس اتومات چگونه است؟

مبدل گشتاور

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

اجزای مبدل گشتاور

گیربکس خودرو به کمک قطعه‌ای به نام Bell Housing به موتور خودرو متصل می‌شود. داخل Bell Housing سیستمی به نام مبدل گشتاور وجود دارد که اجازه می‌دهد موتور به طور مستقل از گیربکس کار کند. برای درک نحوه کار این سیستم، بیایید نگاهی به چرخ دنده‌های سیاره‌ای و مبدل گشتاور بیندازیم.

اول از همه باید با فلکس پلیت موتور آشنا شوید. این قطعه می‌تواند به صورت مستقیم به یک مبدل گشتاور متصل شود. از این رو، هنگامی که یک میل لنگ در حال کار کردن است، قاب مبدل گشتاور هم همراه با آن خواهد چرخید، موضوعی که می‌تواند خروجی موتور را به گیربکس متصل یا قطع کند.

به داخل مبدل گشتاور اگر نگاهی دقیق بیندازید می‌توانید توربین، پمپ، کلاچ قفل شونده و استاتور را ببینید. در این قطعات، پمپ توربین را می‌چرخاند. توربین به شفت ورودی گیربکس متصل است و به کمک نیروی ویسکوزیته می‌چرخد. ساده‌تر بخواهیم بگوییم، موتور پمپ‌ها را می‌چرخاند که این کار، سبب به حرکت درآمدن توربین می‌شود، نتیجه کار ارسال گشتاور به گیربکس است.

چرخ دنده سیاره‌ای

یک سیستم چرخ دنده سیاره ای

اکنون که می دانیم گیربکس چگونه خروجی‌های موتور را دریافت می‌کند، حال می‌توانیم یاد بگیریم که گیربکس چگونه دنده‌ها را عوض می‌کند. از آن جایی که این کار یک پروسه بسیار پیچیده است، ما فقط به ارائه توضیحی ساده و اساسی بسنده خواهیم کرد.

سیستم چرخ دنده سیاره‌ای در یک گیربکس اتومات معمولاً چنین ترکیبی دارد: دو دنده خورشیدی در مرکز، یک حامل دنده سیاره‌ای و دو جفت چرخ دنده سیاره‌ای. با انتخاب چنین ترکیبی، مهندسان تلاش دارند تا آزادی عمل بیشتری در اختیار گیربکس قرار داده و بتوانند ورودی‌ها و خروجی‌های سیستم را به راحتی تغییر بدهند.

بعد از محاسبات دقیق، شما می‌توانید ضرایب دنده مختلفی بسته به این که کدام قسمت (دنده حلقه‌ای یا خورشیدی) را قفل می‌کنید خواهید داشت. همان طور که احتمالاً حدس زده‌اید، مبدل گشتاور هم نقش مهمی در عملکرد پمپ روغن گیربکس دارد. پمپ روغن گیربکس از یک موتور چرخشی داخل قاب پمپ تشکیل شده است. زمانی که میزان چرخش موتور تغییر می‌کند، روغن گیربکس هم مطابق با آن تغییر خواهد کرد. در نتیجه، سیستم کنترل هیدرولیک سیگنال‌هایی برای قفل شدن مبدل گشتاور و تعویض دنده‌ها ارسال می‌کند.

چگونه با یک خودروی اتومات رانندگی کنیم
برای جلوگیری از ارتکاب هر گونه اشتباه هنگام رانندگی با یک خودروی اتومات، ابتدا باید با همه این اشتباهات آشنا شوید. اگر چه همه خودروهای دو دیفرانسیل نحوه عملکرد یکسانی دارند، تفاوت‌هایی وجود دارند که مالکان خودروها باید با آن آشنا باشند.

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

استفاده از پا

درست مانند رانندگی با هر خودروی دیگر، باید بدانید که هنگام رانندگی با یک مدل اتومات، چگونه باید از پای خود برای کنترل کردن خودرو استفاده کنید. همان طور که می دانید، مدل‌های اتوماتیک فقط دو پدال گاز و ترمز دارند و خبری از پدال کلاچ نیست.

اگر تاکنون با خودروی اتومات رانندگی نکرده باشید، ممکن است در ابتدا با مشکلاتی مواجه شوید. ولی رانندگی با این خودروها بسیار راحت است: شما فقط باید از پای راست خود برای کنترل دو پدال گاز و ترمز استفاده کنید و پای چپتان، همیشه در حال استراحت خواهد بود.

روشن کردن خودرو

هنگام روشن کردن یک خودروی اتومات، نکته‌ای وجود دارد که راننده‌ها همیشه باید به خاطر داشته باشند. زمانی که موتور خاموش است، دسته دنده باید روی P قرار داشته باشد. بسیاری از خودروهای اتومات، بعد از خاموش شدن، تا زمانی که دسته دنده روی P نباشد، روشن نمی‌شوند. بعد از روشن شدن خودرو می‌توانید دنده را روی D قرار داده و ترمز دستی را آزاد کنید. بعد از این کار و بدون گاز دادن، خودرو شروع به حرکت خواهد کرد.

دور زدن و تغییر سرعت

دور زدن و تغییر سرعت در خودروهای گیربکس اتومات هیچ تفاوتی با مدل‌های دنده دستی ندارد. به راحتی می‌توانید با چرخاندن فرمان به راست و چپ جهت حرکت خودرو را عوض کنید. در کنار آن، مالکان خودروهای اتومات بدون نیاز به تعویض دنده و به راحتی فشردن پدال گاز یا ترمز، می‌توانند به ترتیب سرعت خودرو را زیاد یا کم کنند.

خودروهای آتی بازار،مشخصات مدل اتوماتیک K132

پارک کردن

نکته‌ای بسیار مهم که هنگام پارک کردن خودروی دنده اتومات باید بدانید:

حتماً به هنگام پارک کردن خودروی دنده اتومات، دسته دنده را در حالت P قرار داده و سپس خودرو را خاموش کنید. این نکته مهم در صورتی که رعایت نشود می‌تواند دردسرهای زیادی برای شما فراهم آورد.

 

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

 

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس) : به اعتقاد بسیاری در صنعت خودروسازی جهان بیان تعریفی از زیبایی و ارزیابی دقیق از این کلمه در نهایت به نظر و دیدگاه مصرف کنندگان باز می گردد. از اینرو بر آن شدیم تا بررسی مختصری از زیباترین خودروهای جهان طی سال های اخیر داشته و 10 نمونه از آنها را معرفی کنیم. البته این حقیقت که بیشتر این خودروها از خط تولید شرکت های اروپایی خارج شده اند جای تعجبی ندارد اما حضور یک سدان جمع و جور از آسیای شرقی و کشور کره جنوبی توجه بسیاری از کارشناسان را در زمینه پیشرفت این کشور در صنعت خودروسازی جهان به خود جلب کرده است.

آلفارومئو 8سی اِسپایدر (Alfa Romeo 8C Spider)

ایت سی اسپایدار نه تنها یکی از جذاب ترین مدل های آلفارومئو بلکه یکی از زیباترین و جذاب ترین خودروهای جهان است. از این مدل تنها 500 دستگاه ساخته شده و همگی آنها مجهز به موتور 4.7 لیتری وی8 با قدرت 450 اسب بخار هستند. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 180 مایل بر ساعت است. شایان ذکر است همه 500 دستگاه سی8 اسپایدر تا قبل از به مرحله تولید رسیدن این خودرو پیش فروش شده بودند.

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

اَستون مارتین دی بی اِس (Aston Martin DBS)

دی بی اس را می توان به نوعی پرچمدار خودروهای کوپه استون مارتین محسوب کرد. بدنه این خوردو از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده که بر روی شاسی آلومینیومی آن سوار شده است. دی بی اس از یک موتور 6 لیتری وی12 با قدرت 510 اسب بخار بهره برده و حداکثر سرعتی برابر با 191 مایل بر ساعت دارد. از این خودرو در فیلم های کازینو رویال و کوانتوم آو سُلاس که از سری فیلم های سینمایی جدید مامور 007 محسوب می شوند، استفاده شده است.

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)
آئودی آر8 اِسپایدر (Audi R8 Spyder)

سوپر اسپرت موتور وسط و شگفت انگیز آئودی بی شک از شایستگی های لازم برای قرار گرفتن در میان زیباترین خوردوهای جهان برخوردار است. در ابتدا این خوردو با موتور 5.2 لیتری وی10 با قدرت 525 اسب بخار تولید شد اما موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 430 اسب بخار نیز برای آن قابل سفارش است.

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

آئودی آر اِس5 (Audi RS5)

جلوپنجره بزرگ و مشبک، ورودی های هوای بزرگ، اسپویلر و لوله های اگزوز بیضی شکل در عین یک طراحی کلاسیک، تعریف جدیدی از سبک خاص آئودی را ارائه می دهد. این خوردو مجهز به موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 450 اسب بخار است. زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

بنتلی کانتیننتال جی تی (Bentley Continental GT)

کانتیننتال جی تی در واقع اولین خوردو تولیدی بنتلی بعد از فروخته شدن این شرکت به کمپانی فولکس واگن بود. اما خیلی زود این کوپه لوکس و مجلل به پر فروش ترین خوردو بنتلی مبدل شد. طراحی بی نظیر و متمایز کانتیننتال جی تی جدید در کنار موتور دبلیو12 567 اسب بخاری آن هر آنچه که از یک رانندگی جذاب انتظار می رود را در اختیار راننده و سرنشینان این خودرو قرار می دهد. این در حالی است که موتور جدید 4 لیتری وی8 نیز برای آن قابل سفارش است. زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

فراری 599 جی تی بی فیورانو (Ferrari 599 GTB Fiorano)

نامگذاری این خودرو بر اساس نام یکی از پیست های آزمایش رانندگی فراری انجام شده و مانند برخی از خودروهای کلاسیک این شرکت موتور جلو است. طراحی این خوردو بر عهده استودیو پنین فارینا بوده و همانند گذشته شاهد خودرویی زیبا و چشم نواز هستیم. فیورانو از موتور وی12 با حداکثر قدرت 611 اسب بخار نیرو می گیرد. زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

هیوندای اِلانترا 2011 (Hyundai Elantra 2011)

اگر به نشان هیوندای در جلو و یا عقب این خودرو توجهی نشود این گونه به نظر می رسد که با یکی از خودروهای اسپرت و جمع و جور اروپایی مواجه هستیم. اما این سدان کره ای جلوه و زبان تازه ای از طراحی شرکت هیوندای را به نمایش گذاشته است. الانترا جدید از موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 148 اسب بخار بهره می برد. زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

جاگوار اِکس کی (Jaguar XK)

احیای مجدد جاگوار در سال 1997 با مدل اسپرت اکس کی8 که به موتور جدید و وی8 این شرکت مجهز شده بود آغاز شد. اکنون و با گذشت بیش از یک دهه از آن زمان بار دیگر اکس کی با ویژگی هایی کاملا پیشرفته به عرصه رقابت بازگشته است. این خودرو نسبت به مدل قبلی 100 پوند سبکتر بوده که این مساله به واسطه بدنه و ساختار جدید آلومینیومی آن محقق شده است.

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

مازراتی گرن کابریو (Maserati Grancabrio)

طراحی جدید و بی نظیر گرن کابریو نمایی از یک کوسه را در ذهن هر ناظری تداعی می کند. جلو پنجره بزرگ و منحصر به فرد مازراتی، ورودی های هوای جانبی و گلگیرهای برآمده زیبایی خاصی به این ایتالیایی لوکس بخشیده اند. گرن کابریو به یک موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 433 اسب بخار مجهز است. زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)

فولکس واگن سی سی (Volkswagen Passat CC )

می توان گفت در طراحی سی سی به نوعی از طراحی مرسدس بنز سی اِل اِس الهام گرفته شده است اما این سدان شیک و اندازه متوسط به تنهایی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. فرم خاص طراحی سقف شکلی کوپه مانند به این خودرو چهار در بخشیده است. موتور استاندارد این خودرو 2 لیتری و به قدرت 200 اسب بخار بوده اما مدل های دیگری از قبیل 3.6 لیتری به قدرت 280 اسب بخار و چهار چرخ متحرک نیز برای آن قابل سفارش است.

زیباترین اتومبیل های روز دنیا (عکس)