هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

معرفی خودروی زوتی

معرفی خودروی زوتی

 

معرفی خودروی زوتی : شرکت خودروسازی چینی نوظهور .در سال 2003 در ایالت Zhejiang و شهر Yongkang مرکز اصلی هولدینگ زوتی شکل گرفت.با هوشمند خودرو همراه باشید.

در 10 سال اخیر در بازار خودروی ایران نام برندهای چینی مختلفی به چشم می‌خورد. برندهایی که محصولات آن‌ها در بازار خرید و فروش خودرو ایران به دلیل کیفیت و امکانات پایین خودروهای داخلی، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. اخیرا نیز شاهد نام برند زوتی هستیم که با مدل دامایX7 خود پا به بازار ایران گذاشته است و چندوقتی است خرید و فروش دامای در ایران استارت خورده است. محصولات این برند در ایران هنوز به فروش خوبی نرسیده‌اند زیرا این کمپانی نسبت به سایربرندهای چینی موجود در ایران ناشناخته‌تر است. اما محصولات این برند در مقایسه با دیگر رقبای چینی خود چیزی کم ندارد و شاید بهتر از بسیاری از برندهای چینی موجود در بازار نیز باشد. در ادامه قصد داریم به معرفی این برند نوظهور چینی بپردازیم و با محصولات دیگر آن بیشتر آشنا شویم.

ظهور و تاسیس کمپانی زوتی(2003-2006)

در سال 2003 در ایالت Zhejiang و شهر Yongkang مرکز اصلی هولدینگ زوتی شکل گرفت. این خودروسازی از شروع کار خود تلاش را بر روی خرید حق امتیاز استفاده از تکنولوژی‌های جدید خودروسازی متمرکز کرد تا هرچه زودتر کیفیت محصولات خود را به دیگر رقبای چینی خود برساند. از این رو در سال 2005 مالکان کمپانی زوتی تصمیم به خرید امتیاز امکانات و دانش فنی خودرو Daihatsu Terios از کشور تایوان کردند.

تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های این خودرو به کمپانی زوتی قدرت و اعتماد به نفسی را داد تا اولین خودرو خود را در سال 2006 با نام Zotye 2008 وارد بازار کنند. این خودرو در واقع یک طراحی مجدد از خودرو تایوانی Daihatsu Terios بود. خرید و فروش زوتی 2008 به عنوان یک SUV سایز متوسط، در همان سال به بیش از 10000 دستگاه در سال رسید که البته با توجه به جمعیت میلیاردی کشور چین این رقم، رقم تعجب‌آوری نیست.

زوتی آریو

زوتی آریو

سال 93 بعد از نهایی شدن مذاکرات بین سایپا و زوتی (یا همان زوتای)، مدل Z300 ابتدا به S300 تغییر نام داد و در نهایت، نسخه مونتاژی‌اش با نام آریو به بازار آمد. آریو می‌توانست دستاورد مهمی برای سایپا به حساب بیاید اما به نظر می‌رسد با برخی از تصمیمات، این اتفاق نیفتاد. آریو در بازار خرید و فروش دست دوم خود اوضاع نابسامانی دارد؛ اما در میدان رقابت می‌تواند مقابل برلیانس H330‌ حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشد. به‌ویژه آنکه در مقابل برلیانس از چهره معقول‌تر و منطقی‌تری بهره می‌برد. غیر از تغییراتی اندک در فرم صندلی‌ها و روکش آن‌ها، تفاوت خاصی میان مدل‌های مونتاژی آریو دیده نمی‌شود. بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین S300 و Z300 یعنی نمونه‌های ایرانی و چینی این زوتی، حذف بسیاری از آپشن‌های استانداردی است که روی ویرایش چینی دیده می‌شد از جمله نمایشگر بزرگ 7 اینچی و دکمه‌های کنترلی روی فرمان. البته ساختار پیشرانه و جعبه‌دنده نیز هم‌چنان از نسخه چینی، قرض گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد