معرفی انواع خودروی دانگ فانگ ،مدل S30 دانگ فنگ، نسخهی صندوقدار از H30 کراس با مشخصات فنی مشابه است. این محصول، توسط ایران خودرو مونتاژ خواهد شد.با هوشمند خودرو همراه باشید.
بسته ماندن مرزها در مقابل واردات مدلهای خارجی، فرصتی مغتنم برای خودروسازان داخلی است تا با استفاده از تخفیف گمرکی به مونتاژ مدلهای چینی و یکهتازی در بازار ایران، مشغول شوند. با این شرایط، ایران خودرو بهزودی از دانگ فنگ S30 رونمایی خواهد کرد. این محصول چینی با بدنهی سدان، تفاوت فنی با H30 کراس ندارد و صرفا به دلیل استفاده از صندوق عقب، کمی جادارتر خواهد بود.
دانگ فنگ H30 کراس
اواخر زمستان 1394 ایرانخودرو پیشفروش دانگفنگ H30 Cross را بهعنوان ارزانترین کراساورش آغاز کرد که با استقبال گسترده مشتریان همراه شد اما پس از تاخیر طولانی، نخستین سری آن در پاییز 1395 تحویل مشتریان شد. H30 درست مانند استپوی، یک هاچبک قدبلند است. این خودرو برپایه پلتفرم قدیمی یکی از محصولات سیتروئن ساخته شده و قدرتش را از پیشرانه ایرانیزه شده 206 تیپ5 میگیرد. خوشبختانه مشکلات کیفی اولیه این خودرو (نظیر خاموش شدن ناگهانی پیشرانه) بهتدریج توسط ایرانخودرو حل و فصل شد و این روزها نیز تقاضای بالایی برای خریداری H30 وجود دارد. از پاییز 97، رینگ آلومینیومی از تجهیزات استاندارد H30 حذف شد.
دانگ فنگ S30
ایران خودرو از زمستان 95 بهدنبال عرضه نسخه صندوقدار H30 کراس بود و حتی چندین دستگاه از آن را هم با پلاک ملی به خیابانها فرستاد ولی موفق به تولیدانبوه آن نشد تا اینکه در پاییز 97 سرانجام این خودرو را هم به خطوط تولیدش اضافه کرد. S30 درست مانند H30 کراس، متولد 2010 است و در بازار چین، تحت برند دانگ فنگ فنگشن (Dongfeng Fengshen) عرضه میشود؛ برندی که زیرمجموعه دانگ فنگ بوده و علاوهبر چین، در آمریکای جنوبی هم فعالیت دارد. S30 را با پلتفرم بهبودیافته PF2 پژوسیتروئن ساختهاند؛ همان پلتفرمی که دانگ فنگ برای مونتاژی پژو 307 و حتی سیتروئن سی الیزه در بازار چین از آن استفاده میکرد. S30 سال 2013 اولین فیسلیفتش را تجربه کرد. در این فیسلیفت علاوهبر تغییر جلوپنجره، چراغها و سپرها، پیشرانه جدید 1.5 لیتری نیز در کنار پیشرانه استاندارد 1.6 لیتری این خودرو، قابل سفارش شد. جالب است بدانید که S30 مونتاژی مجهز به TU5 است؛ همان پیشرانهای که ایران خودرو علاقه زیادی به روشن نگهداشتن چراغش دارد!