معرفی انواع خودروی جیلی ،شاید برخی از افراد گلهمند باشند که چرا این قدر از خودروهای چینی مینویسیم شاید دلیل این موضوع وجود مدلهای مختلف خودروهای چینی در بازار ایران باشد که البته روز به روز هم در حال رشد است.با هوشمند خودرو همراه باشید.
شاید تا چند سال آینده شاهد حضور همه برندهای چینی در بازار ایران باشیم خودروهایی که توانستند به لطف تنبلی خودروسازان داخلی به خوبی بازار را به دست گیرند چرا که باید این موضوع را پذیرفت که مردم ایران دیگر از پژوهای دهه 80 میلادی خسته شدهاند تولید 20 ساله یک خودرو همه را آزرده کرده است این در حالی است که هر روز مدلهای جدید از خودروهای چینی با امکانات بیشتر و البته چهرهای زیباتر روانه بازار میشود یکی از برندهایی که وارد بازار ایران شده و در خصوص آن سئوالات زیادی مطرح میشود جیلی است شرکت آسانموتور پس از وارد کردن برندهایی چون هیوندای و کیا این بار به سوی چین رفته و برند جیلی را توسط یکی از زیرمجموعههایش با نام جیلرانموتور راهی بازار کرده است برندی با کیفیت که جزء چهار خودروساز برتر چین به حساب میآید مدل ec7 امگرند این خودرو که یک سدان بوده و طرفداران زیادی دارد پیش از این روانه بازار ایران شد اما به تازگی نمونه هاچبک از این خودرو با کد EC7-RV راهی بازار شده است که از نظر طراحی چیزی کم نگذاشته و حرفهای زیادی برای گفتن دارد خودروی EC7-RV با رعایت استانداردهای اروپایی توانسته مجوزهای لازم جهت عرضه در بازارهای اروپایی را کسب کند و به عنوان خودرویی ایمن و دوستدار محیطزیست معرفی گردد این خودرو با دارا بودن امکانات زیاد و طراحی زیبا توانسته است سهم مناسبی از بازارهای هدف را به خود اختصاص دهد.همانطور که گفته شد این برند با دو مدل هاچبک و صندوقدار به بازار ایران پا گذاشته است که نمونه سدان آن در خیابانها دیده میشود.
جیلی GC6
در سال 96 میزان داخلیسازی GC6 حدود 25% درصد بود چراکه این داخلیسازی تنها صرف بخشهایی مانند رینگ و لاستیک، باتری و برخی قسمتهای الکترونیکی خودرو شده بود. برای سال 97 نیز هم میزان داخلیسازی GC6 به عدد 30% رسید و هم نسخه جدیدی از آن به بازار آمد. خوشبختانه «خودروسازان بم» خیلی زود متوجه کمبودهای GC6 تیپ الیت شد و سرانجام در اسفندماه 96 نسخه فیسلیفت شده آنرا با نام تیپ «اکسلنت» معرفی کرد. GC6 نیوفیس نسبت به الیت، یک سروگردن مدرنتر شده؛ هم در ظاهر، هم در تجهیزات و هم در بهبود جعبهدنده. GC6 نیوفیس در مدل 97 به بازار آمد و مهمترین ویژگی فنیاش، داشتن جعبهدنده جدیدی است که «جتکو» ژاپن آن را ساخته. به لحاظ امکانات نیز اضافهشدن سانروف، دوربین عقب، دو رنگشدن تریم داخلی و بزرگترشدن مانیتور کنسول، مهمترین تفاوت تیپ اکسلنت با تیپ الیت است.
امگرند هاچبک یا همان RV-7، وقتی در مدل 2013 به ایران آمد، نه تنها در ظاهر نسبت به سایر همکلاسان چینیاش سرتر بود بلکه به لحاظ ایمنی نیز یکی از معدود هاچبکهایی محسوب میشد که ایربگهای جانبی و پردهای را با هم داشت. وجود مواردی مانند چراغهای جلو و عقب جدید و تغییر لچکی شیشه عقب هرچند RV-7 را نسبت به مدل صندوقدارش متمایز میکرد اما چه در سطح تجهیزات و چه در کیفیت معمولی کابین، هیچ تفاوتی میان این دو برادر نیست. ترمزهای نهچندان قوی، کیفیت نامرغوب روکشها و صندلیهایی که در طولانی مدت برای سرنشینانش مسلهساز میشود شاید تنها ایرادت متداولی باشند که میتوان از این جیلی گرفت. RV-7 بهرغم مشخصات و تجهیزات قابل قبولش و مشکلات فنی بسیار اندکش (نسبت به سایر چینیها) متاسفانه قربانی استراتژی اشتباه واردکنندهاش شد.
معرفی انواع خودروی جیلی
تبلیغات وسیع و تاکید براستفاده از پلتفرم مشترک با مدل های قدیمی تویوتا کرولا، از جمله دلایل جلب نظر مشتریان نسبت به سری خودروهای جیلی امگرند در سال 2013 بود. فروش خوب مدل سدان (EC7 و امگرند 7) تنها حدود یکسال ادامه داشت و در سال 2014 به دلیل برخی مشکلات مدیریتی از سوی واردکنندهاش، قیمت این خودرو در بازار دچار افت شد و نهایتاً واردات جیلی متوقف گشت. از اینرو نمونههای دست دوم جیلی امگرند سدان، علیرغم مشخصات فنی قابل قبولش، با ضعف خدمات پس از فروش مواجهاند.
معرفی انواع خودروی جیلی
در شرایطی که عرضه مدلهای سدان و هاچبک جیلی امگرند با افت و خیزهای جدی همراه شده بود، واردکننده خودروهای جیلی به ایران تصمیم گرفت تا مدل کراساور X7 را در مقام گرانترین خودرو چینی بازار، در ایران عرضه کند. با این وجود علیرغم مشخصات فنی نسبتا خوب، تجهیزات بیشترش نسبت به امگرند و همچنین شباهتهای ظاهری این محصول با نسلهای گذشته تویوتا RAV4، در نهایت این خودرو شانسی برای عرضاندام در بازار پیدا نکرد و تنها حدود یکسال پس از معرفی (2014) برای همیشه از فهرست خودروهای وارداتی حذف شد.