هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

معرفی انواع خودرو تویوتا

معرفی انواع خودرو تویوتا

 

معرفی انواع خودرو تویوتا ،امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین برند خودروساز جهان شناخته می‌شود که محصولاتش، نماد کیفیت و قیمت مناسب هستند. اما اولین قدم برای شکل گرفتن امپراتوری تویوتا، سال ۱۹۲۴ با تلاش‌های ساکیچی تویودا، یکی از برترین مخترعان ژاپنی برداشته شد؛ اولین‌بار این شرکت ژاپنی با نام تولیدکننده‌ی دستگاه‌های بافندگی خودکار تویودا (Toyoda Automatic Loom Works) جان گرفت. بنابراین در آن زمان تویوتا خودروساز نبود، بلکه در در صنایع تولید انواع ماشین‌آلات و دستگاه‌های بافندگی و نساجی فعالیت می‌کرد.با هوشمند خودرو همراه باشید.

1.تویوتا اف جی کروز

معرفی انواع خودرو تویوتا
در زمانی که نام هامر به‌عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرود جهان مطرح می‌شد، تویوتا تصمیم گرفت با احیای مدل کلاسیک FJ و ترسیم طرحی نزدیک به هامر، محصولی متفاوت را راهی بازار کند. این خودرو با اینکه از سال 2008 به کشورمان آمد اما مدلهای شرکتی آن از سال 2011 تا 2013 و عمدتاً در تیپ «اکستریم» در ایران عرضه شد و در این مدت به‌عنوان شاسی‌بلندی متفاوت با طراحی ظاهری جوان‌پسند در بازار مطرح بود. با این وجود در سال 2014 با توجه به وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای 2500 سی‌سی)، عرضه اف‌جی کروزر در بازار ایران متوقف شد و حالا نمونه‌های دست‌دوم این ژاپنی جذاب، بازار گرمی میان هواداران آفرودسواری دارد.


 

 

2.تویوتا لندکروز چهار در

معرفی انواع خودرو تویوتا
آن‌هایی که برای آفرودسواری در ایران محدودیت مالی ندارند، اولین گزینه خریدشان بدون‌شک لندکروزر است. نسخه به‌روزشده لندکروزر ابتدا در مدل 2012 به کشورمان آمد که به‌غیر از چندین دستگاه VXR، تمامی نسخه‌های وارداتی‌اش از مدل GXR بودند. در قسمت فنی، قدرت پیشرانه 6 سیلندر جدید لندکروزر معادل 8 سیلندرهای سابق شده بود، اما خوشبختانه مصرف سوختش تغییری نکرد. در قسمت ظاهری نیز، جلوپنجره مشکی، چراغ‌های LED، مه‌شکن دایره‌ای و سپرهای جدید از مهم‌ترین تفاوت‌های لندکروزر نیوفیس با J200های سابق است. بعد از اجرایی‌شدن ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، هرچند پرونده لندکروزر در ایران برای همیشه بسته شد اما در عوض، بازار دست‌دوم این ژاپنی بیش از پیش قوت گرفت طوری‌که هر سال به‌صورت پلکانی، بر قیمتش افزود شد. لندکروزر J200 به‌لطف ویژگی‌های فنی منحصربه فرد و همچنین ارزش خرید بالا، شاید تنها شاسی‌بلند ایران باشد که مالکانش نباید به فکر فروش آن باشند!

3.تویوتا پریوس

معرفی انواع خودرو تویوتا
پریوس، که یکی از مهمترین خودروهای اقتصادی تویوتا و حتی نماد خودروهای هیبریدی جهان است، به دلایل نامعلومی نسل دومش در کشورمان عرضه نشد ولی از سال 2016 و هم‌زمان با تولید نسل سومش در جهان، دسترسی به این مدل متفاوت تویوتا در کشورمان نیز امکان‌پذیر شد. طراحی آیرودینامیک و المان‌های عجیب تویوتا در ترسیم خط و خطوط ظاهری این مدل باعث شده که برخی‌ها چهره‌پردازی پریوس را دلنشین ندانند. کمبود امکانات در نسخه‌های پایه و هم‌قیمتی نسخه‌های فولش با سدان‌هایی که یک سگمنت بزرگ‌تر از آن هستند، سبب شده تا پریوس دیگر لقب جهانی «اقتصادی‌بودنش» را در بازار ایران، یدک نکشد! پریوس در در پنج تیپ مختلف وارد بازار کشورمان شده و به همین دلیل نیز تفاوت آپشن‌هایش زیاد است. تیپ فول این خودرو در ابتدا به تیپ C معروف بود. ولی اندکی بعد، مدل‌های تیپ C سفارش اروپا نیز راهی بازار ایران شد؛ مدل‌هایی که آپشن‌های گران‌قیمت‌‌تر داشتند. مانند: رینگ 17 اینچ دو رنگ، سانروف، دو گرمکن جلو. این نسخه‌های فول پریوس مجهز به 5 کلید (کروز کنترل+کنترل پایداری+نوربالا اتومات+اتوپارک+هدآپ) بودند و تعداد رادارهای‌شان نیز به 7 عدد (رادار تصادف جلو با کروز هوشمند+رادار تصادف عقب+رادار تشخیص عابر+رادار تغییرلاین+رادار نقطه کور+رادار تابلوخوان) می رسید.

4.تویوتا اریون

معرفی انواع خودرو تویوتامعرفی انواع خودرو تویوتا
برای تامین نیاز خانواده‌ها به سدانی قدرتمند و بزرگ، تویوتا در سال 2006 آریون را با پیشرانه شش سیلندر و پلتفرم مشترک با مدل محبوب کمری به سبد محصولاتش اضافه کرد. نسل اول آریون از سال 2009 تا 2011 در ایران فروخته می‌شد و نسل دوم آن نیز از 2012 تا 2013 مهمان جاده‌های ایران بود که به‌غیر از تغییر طراحی، تفاوت فنی یا حتی آپشنی خاصی نسبت به نسل گذشته‌اش نداشت. آریون‌های نسل دوم، در دو تیپ «گرند» و «اسپرت» به ایران آمدند که تیپ اسپرت آن با فرمان سه‌شاخه، چراغ‌های زنون، جلوپنجره مشکی، کیت بدنه (سپرهای اسپرت و رکاب‌های جدید) به‌راحتی از تیپ گرند قابل تفکیک است. آریون هم‌اکنون به‌عنوان میانگین تویوتا کمری و سدان‌های گران‌قیمت لکسوس مطرح است و محبوبیت بالایی در کشورمان دارد.

5.تویوتا C-HR

معرفی انواع خودرو تویوتا
برای رقابت با نیسان جوک، تویوتا بالاخره دست به کار شد و اولین کراس‌اور جمع و جورش را با نام C-HR به بازار فرستاد. این خودرو تنها دو خط تولید در جهان دارد؛ یکی در ژاپن و دیگری در ترکیه. جالب است بدانید که C-HR از حروف ابتدایی عبارت Coupe High Rider گرفته شده که هم اسپرت‌بودن و هم قدبلند بودنش را نشان می‌دهد! این ژاپنی اولین‌بار در مدل 2017 به بازار جهانی عرضه شد و خیلی زود (از تابستان 96) نیز به ایران رسید. نسخه توربوشارژ C-HR در دو مدل تک‌دیفرانسیل (2WD) و تمام چرخ محرک (AWD)، در کشورمان قابل خریداری است. همانند اکثر محصولات ایرتویا، CHR نیز با تنوع آپشن فراوانی در ایران فروخته شده و حتی ساده‌ترین امکانات مانند آینه تاشو برقی، کیلس و روکش چرم در تیپ‌های ارزان قیمت این وارداتی وجود ندارد! نسخه های فول این ژاپنی نیز مجهز به 6 رادار هستند که عبارتند از: رادار تصادف جلو (با ترمز اضطراری و کروز هوشمند)، رادار تشخیص عابر، رادار تصادف عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSM)، رادار تغییرلاین (LDW) و رادار تابلوخوان.

6.تویوتا 86 GT

معرفی انواع خودرو تویوتا

سال 2013 پای کوپه نوپای این شرکت، که با همکاری سوبارو ساخته شده بود، به کشورمان باز شد. عرضه این ژاپنی در بازار ایران متاسفانه خیلی زود متوقف شد طوری‌که پس از سال 2014، نام GT86 از سبد محصولات ایرتویا خط خورد. می‌گویند پیچیدگی فنی و آمار بالای خرابی قطعات اصلی این خودرو از جمله دلایل خداحافظی زودهنگام آن از بازار کشورمان است. GT86 هرچند به‌عنوان کوپه‌ای اسپرت شناخته می‌شود ولی فاقد قدرت بالاست، شتابگیری سریعی ندارد و حتی آپشن‌هایش در حد خودروهای ارزان‌قیمت است. ضمن اینکه در بازار دست‌دوم‌ها نیز در محدوده قیمتی جنسیس کوپه جای گرفته و مشتریان اندکی حاضر به خریداری این ژاپنی در ازای نادیده‌گرفتن آن کره‌ای، هستند.

 

7.تویوتا پرادو چهار در

معرفی انواع خودرو تویوتا
نسل چهارم پرادو (اتاق J150) از مدل 2010 به ایران رسید. پرادو نسل چهارم همچون گذشته، در نسخه‌های 2در و 4در به کشورمان آمد که کم‌آپشن‌ترین تیپ آن، TXL نام داشت. تیپ فول پرادو نسل چهارم نیز دیگر مانند نسل سوم نام‌گذاری نمی‌شد چراکه تویوتا مدل 2در آن را با نام VX و مدل 4در آن را نیز با نام VXL به ایران فرستاده بود و هیجان‌انگیزتر اینکه خود VXL نیز دو تیپ آفرود و آنرود داشت. رادار جلو (شامل کروز هوشمند و ترمز اضطراری)، کمکی حرکت در شیب، صندلی برقی راننده، دوربین جانبی راننده و سیستم پخش JBL از مهم‌ترین تجهیزات استاندارد پرادو VXL آنرود و ویژگی‌هایی مانند کرال کنترل، مولتی‌ترین، دوربین جانبی دو طرف و تعلیق سه‌حالته ازجمله امکانات استاندارد پرادو VXL آفرود هستند. متاسفانه به‌علت واردات غیرشرکتی پرادو به‌صورت انبوه (در هر دو نسل) نمی‌توان وجود همه این آپشن‌ها را قطعی دانست از این‌رو، خرید این ژاپنی در بازار دست‌دوم‌ها نیازمند دقت فراوانی است.

معرفی انواع خودرو تویوتا
8.تویوتا یاریس هاچ بک

معرفی انواع خودرو تویوتا

XP150 دومین نسخه یاریس از نسل سوم بود که تنها در برخی کشورهای آسیایی فروخته می‌شد؛ بازارهایی که عمدتا در آسیای شرقی و جنوب شرقی قرار داشتند مانند تایوان، چین، تایلند، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین. یاریس که در برخی کشورهای آسیایی، تویوتا آن‌را با نام Vios نیز عرضه می‌کند، در این نسل شباهت زیادی به هاچ‌بک‌های اسپرت جهان پیدا کرده بود به‌خصوص به نسل سوم فورد فوکوس. یاریس XP150 همانند مدل‌های گذشته یاریس هاچ‌بک، کمبودهای مهمی در بحث امکانات دارد و به معنی واقعی، یک هاچ‌بک «کاملا اقتصادی» است!

9.تویوتا کمری

معرفی انواع خودرو تویوتامعرفی انواع خودرو تویوتا
پرحاشیه‌ترین نسل کمری در ایران، نسل پنجم (XV50) آن بود که به‌علت عرضه مقطعی و همچنین مشکلات شماره‌گذاری خودروهای ساخت آمریکا، دردسرهای زیادی برای مشتریان ایرانی داشت. تویوتا با هدف جبران کم‌کاری طراحانش در نسل هفتم، فیس‌لیفت کمری XV50 را با ظاهری دگرگون شده به بازار فرستاد؛ خودرویی که بیشتر شبیه یک نسل جدید بود تا یک فیس‌لیفت. کمری XV50 نیوفیس ابتدا در مدل 2015 و در دو نسخه بنزینی و هیبریدی به ایران آمد. تشخیص چهره این‌دو نسخه، کار دشواری است طوری‌که اگر به لوگوی آبی‌رنگ تویوتا یا عبارت Hybrid (حک‌شده در گلیگرهای جلو و صندوق) دقت نکنید، متوجه هیبریدی بودنش نمی‌شوید. در کابین نیز تنها تفاوت مهم نسخه هیبریدی با بنزینی، در صفحه کیلومتر خلاصه می‌شود که در نسخه هیبریدی، فاقد دورشمار است و ‌جای آن، نشانگر وضعیت موتور الکتریکی تعبیه شده. کمری هیبریدی، جعبه‌دنده‌ای با کنترل الکترونیکی دارد اما در کمری بنزینی خوشبختانه از این جعبه‌دنده خونسرد و آرام، دیگر خبری نیست. همچنین از آنجایی که کمری هیبریدی به‌دلیل وجود پکیج باتری‌هایش حداقل 100 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه بنزینی‌اش است، قسمت عقبی خودرو در پیچ‌ها چسبندگی بهتری از خود نشان می‌دهد. حجم بالایی از واردات کمری‌های بنزینی مربوط به تیپ GLX آن بود. بعد از آن نیز تیپ‌ XLE بیشترین تقاضا را در بازار ایران داشت. در مجموع، اگر به‌دنبال خودرویی هستید که حالا حالاها برای‌تان کار کند و صدایش درنیاید قطعاً کمری را باید انتخاب کنید ولی اگر بازار خرید و فروش برای‌تان در اولویت است، پس باید به‌سراغ رقبای کره‌ای کمری بروید.

10.تویوتا راوفور

معرفی انواع خودرو تویوتا

در سال 2016 و در شرایطی که هنوز راوفورهای فیس قدیم در کشورمان حضور داشتند، ایرتویا پای نخستین فیس‌لیفت راوفور XV40 را به کشورمان باز کرد. راوفور نیوفیس با طراحی متفاوت و جذاب‌ترش، بازار بسیار بهتری برای خودش دست و پا کرد. البته این فیس لیفت آنقدرها هم مهم نبود ولی از آنجایی که در چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و همچنین جلوپنجره، تغییرات محسوسی داشت، خیلی زود، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.

11.تویوتا کرولا

معرفی انواع خودرو تویوتا

کاربردی‌ترین سواری تویوتا برای بازار کشورهای در حال توسعه و نه‌چندان ثروتمند، کرولاست که لقب پرتیراژترین خودرو جهان (در قالب نسل‌های مختلف) را نیز بر دوش می‌کشد. این مدل، سالیان سال است که در بازار کشورمان نیز عرضه می‌شود ولی متاسفانه از یک خودرو اقتصادی مردمی، به‌تدریج به محصولی گران‌قیمت تبدیل شده که با رقبای متعددی نیز مواجه است. نسل یازدهم کرولا (اتاق E170) از مدل 2014 به ایران آمد. این نسل از کرولا با دو تیپ XLI و GLI فروخته می‌شد که تجهیزات خوبی مانند تهویه اتومات، سانروف، استارت دکمه‌ای و روکش چرم فرمان، تنها در تیپ GLI آن وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد