هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

معرفی انواع خودروی پژو

معرفی انواع خودروی پژو

 


معرفی انواع خودروی پژو   – Peugeot 206 (تیپ 2 - تیپ دو) را شاید بتوان جوان پسندانه ترین خودروی اقتصادی کشور دانست. 206 از سال 1380 توسط ایرانخودرو – در 6 تیپ – عرضه شده است. با اینکه بیش از 2 دهه از طراحی و تولید این خودرو در بازار های جهانی می گذرد، 206 هنوز هم خودروی زیباییست و طراحی آن کهنه نشده است. این خودرو با 2 پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری عرضه می شود که هم اکنون تیپ 5 آن با موتور 1.6 لیتری پرفروش ترین تیپ 206 به شمار می آید. پژو 206 به لطف طراحی جوانپسندانه، قوای فنی خوب، امکانات کافی و ایمنی قابل قبول سومین خودرو در لیست پر تیراژ ترین خودرو های تولید داخل است.با هوشمند خودرو همراه باشید.

پژو 206 از پرطرفدارترین خودروها در بین ایرانیان است و اگرچه اکنون بیش از بیست سال از عرضه‌ی اولین سری این خودرو توسط شرکت پژو می‌گذرد و سال‌هاست که مدل‌های دیگر پژو مثل 206+، 207 و 208 به‌دنبال آن به بازار عرضه شده‌اند، همچنان متقاضیان زیادی در کشور دارد. درحال‌حاضر ایران تنها کشوری‌ست که همچنان نسخه‌ی اولیه‌ی 206 را تولید می‌کند؛ دویست و ششی که به‌نظر بسیاری از کارشناسان تنها از نظر نام و ظاهر شبیه به 206 شرکت پژو است. در این نوشتار قصد داریم نگاهی به تاریخچه‌ی پژو 206 این خودروی پرطرفدار در جهان و به‌ویژه در ایران بپردازیم.

تاریخچه‌ی پژو 206

پژو 206 از ابتدای رونمایی و عرضه به بازار در سال 1998 تا امروز در ایران و جهان تغییر و تحولات بسیاری داشته است. در ادامه به‌صورت مختصر نگاهی به تاریخچه‌ی پژو 206 خواهیم انداخت:

1- پیدایش پژو 206

معرفی انواع خودروی پژو 206

پژو 206 در سال 1998 توسط شرکت فرانسوی پژو طراحی و به بازار عرضه شد. پژو 206 خودرویی با ظاهری جذاب و جوان‌پسند، مصرف سوخت نسبتاً پایین و شتاب بالاست و از همان آغاز متقاضیان بسیاری در کشورهایی که این خودرو در آن‌ها عرضه شد پیدا کرد. 206 گذشته از کشور فرانسه در کارخانه‌ی تولید و مونتاژ خودرو در کشورهای انگلستان، برزیل، آرژانتین و البته ایران و پس از آن‌ها در چین، مالزی، اندونزی و چند کشور دیگر هم تولید شد و هنوز هم در بعضی از این کشورها در جریان تولید است.

 

 

206 در سه سال متوالی از 1998 تا 2001 به‌عنوان بهترین خودروی سال انگلستان شناخته شد و سال‌ها پرفروش‌ترین خودروی اروپا بود. تولید پژو 206 با طراحی اولیه در سال 2010 متوقف شد و کارخانه‌های خودروسازی خطوط تولید این خودرو را به تولید نمونه‌های دیگر آن یعنی 206+ و 207 دادند.

2- رونمایی از پژو 207

معرفی انواع خودروی پژو 206

در آپریل سال 2006 شرکت پژو، پژو 207 را به‌عنوان جایگزین پژو 206 معرفی کرد و تولید آن را تا سال 2014 ادامه داد. این خودرو ابتدا در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا و پس از آن در بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین خاورمیانه عرضه شد. پژو 207 با آن‌چه در ایران و بعضی از کشورهای جهان از جمله کشورهای آمریکای جنوبی به‌نام پژو 207 شناخته می‌شود، از نظر ماهیت تفاوت دارد و این خودروها به‌عبارت صحیح‌تر 206+ هستند نه 207. پژو 207 از آپریل سال 2012 با پژو 208 جایگزین شده است.

3- پژو 206 SD

معرفی انواع خودروی پژو 206

در سال 2006 میلادی یا 1385 شمسی شرکت پژو با همکاری ایران خودرو خودرویی به‌نام پژو 206 SD را طراحی و تولید کرد. این خودرو در ایران به‌نام 206 صندوق‌دار شناخته می‌شود و به‌علت این‌که صندوق اضافه‌شده به آن محدودیت ظرفیت پژو 206 را تا حد زیادی برطرف کرد از همان آغاز فروش، بازار خوبی پیدا کرد.

همان‌طور که اشاره کردیم پژو 206 از همان سال‌های ابتدایی در ایران هم تولید و عرضه شد و به‌علت مزیت‌های متعدد خود، از همان آغاز عرضه در بازار خودروی ایران مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت. 206 از سال 1380 در ایران تولید و عرضه می‌شود. شرکت ایران خودرو ابتدا با همکاری و تحت نظارت شرکت پژو این خودرو را تولید می‌کرد، اما در سال 1391 و به‌علت تحریم‌ها ایران توانایی همکاری با شرکت پژو و دریافت مستقیم قطعات از این کارخانه را از دست داد و پس از آن تصمیم به تولید خودرویی با ظاهر و مشخصات 206 با استفاده از قطعات تولیدی در داخل کشور و همچنین در کشورهایی مثل چین و هند گرفت.

 از آنجاکه پژو ۲۰۶ یکی از پرتیراژترین خودروهای تولید داخل به شمار می‌رود، امروز به سراغ مدل‌های صندوقدار (SD) رفته‌ایم، تا به بررسی مشخصات فنی آنها بپردازیم.۲۰۶ صندوقدار که با ایده ایران خودرو و مشارکت شرکت پژو فرانسه به طراحی و تولید رسید، هم اکنون در شش تیپ مختلف به بازار کشور عرضه شده و در مقایسه با ۲۰۶‌هاچ بک، خودروی خانوادگی‌تر به شمار می‌رود.۲۰۶ صندوقدار که با ایده ایران خودرو و مشارکت شرکت پژو فرانسه به طراحی و تولید رسید، هم اکنون در شش تیپ مختلف به بازار کشور عرضه شده و در مقایسه با ۲۰۶‌هاچ بک، خودروی خانوادگی‌تر به شمار می‌رود. از میان این مدل‌های ششگانه، فقط V۲۰ موتوری ۱۵۰۰ سی سی دارد وv۱، V۲، V۸ ، V۹ و V۱۰، دارای موتوری ۱۶۰۰سی‌سی هستند که قدرتی معادل ۱۱۰ اسب بخار تولید می‌کنند.

حداکثر سرعت شش تیپ یاد شده، تا حدودی با یکدیگر متفاوت است، به نحوی که با v۱ و v۸ تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می‌توانید گاز دهید اما با v۹ تا ۱۸۹ و با V۱۰ و V۲ v۲۰ نیز می‌توان تا مرز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد.از بین تیپ‌های مذکور، تنها v۹ اتوماتیک است و بقیه دستی به حساب می‌آیند.همچنین میانگین مصرف ترکیبی V۸ و V۱ ۶/۶ لیتر، v۹، ۳/۷ لیتر، V۲ و V۱۰، ۴/۷ لیتر و v۲۰ نیز ۴/۶ لیتر است.البته دو مدل V۲ و V۱۰ دوگانه سوز هستند.

از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز( ABS )، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن برای تیپ‌های V۲، V۸، V۱۰، V۹ و تنظیم صندلی به صورت دستی و همچنین وجود مه شکن عقب و جلو در همه تیپ‌ها اشاره کرد.این خودرو در مدل صادراتی خود دارای آپشن‌هایی مانند چراغ اسپرت عقب، قطعات همرنگ بدنه، رینگ آلومینیومی و سپر جلوی اسپرت است. هم اکنون در بازار، V۸ با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، V۲۰ با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و V۹ نیز با قیمت ۲۱ میلیون تومان به فروش می‌رسند. قیمت سایر مدل‌های صندوقدار ۲۰۶ به دلیل کمبود عرضه، چندان مشخص نیست.

هرچند از اواخر سال 94، ایران خودرو ثبت‌نام 207 جدید را آغاز کرد اما اولین سری آن در مدل 95 بدست مشتریانش رسید. 207 نیوفیس به لحاظ ظاهری تنها در فرم چراغ‌ها (اضافه‌شدن دی‌لایت) و طراحی مجدد آینه‌های جانبی‌اش (اضافه‌شدن راهنمای LED) با سری اول 207 متفاوت است. درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای کنسول اضافه شده، سیستم صوتی تغییر کرده و به هندزفری مجهز شده، فرمان دارای دکمه‌های کنترلی است و اهرم تنظیم سیستم صوتی نیز در زیرفرمان دیده می‌شود. ایران خودرو از پاییز 97، «رینگ آلومینیومی» و «کروز کنترل» را از تجهیزات استاندارد 207 دنده ای و همچنین «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد 207 اتومات حذف کرد. نکته جالب دیگر اینکه ایران خودرو از تابستان 98 پیش فروش 207 را با سقف پانوراما و با موعد تحویل در تابستان 99 آغاز کرد. همچنین از ابتدای سال 99 نیز «فرمان برقی» بعنوان آپشنی جدید برای مشتریان 207، قابل سفارش بود.

4-بررسی پژو 207 SD

معرفی انواع خودروی پژو 206معرفی انواع خودروی پژو

ایران خودرو چندی قبل مدل جدید پژو 207 را عرضه کرد که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد. پس از آن، و کمی قبل، ایران خودرو مدل صندوق‌دار از این خودرو را هم معرفی کرد که بیشتر خانواده‌ها را هدف قرار داده است. البته ایران خودرو یک بار دیگر تجربه تولید 206 صندوق دار را داشته که با استقبال نسبتا ضعیف کاربران روبه‌رو شد ولی به نظر می‌رسد بتواند با 207 صندوق دار با توجه به طراحی به‌روزتر و نیز استفاده از جعبه دنده اتوماتیک، کمی اتفاقات نامطلوب گذشته را به فراموشی بسپارد.

207 صندوق دار در مقایسه با 207 معمولی تفاوت‌هایی در طراحی دارد که بیشتر در عقب خودرو به چشم می‌خورد. در عقب خودرو و بر روی صندوق عقب یک اسپویلر دیده می‌شود که به نظر نمای چندان زیبایی برای 207 به ارمغان نیاورده است. رینگ‌ها از نوع آلومینیومی هستند و آینه‌های جانبی با امکان جمع شدن به صورت اتوماتیک، از آپشن‌های جدید 207 صندوق دار به شمار می‌رود.207 صندوق دار از موتور TU5 استفاده می‌‌کند که قادر است 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو در بازار باید با رقبایی چون تندر پلاس، برلیانس H330، ام جی 360 معمولی، بسترن B30 و دنا پلاس به رقابت بپردازد.

پژو 405 که در سال 1988 عنوان بهترین خودرو سال اروپا را به خود اختصاص داد یکی از پرفروش ترین خودروهای ساخته شده در کشور است که به دلیل برخورداری از مزایایی همچون ایمنی بالا، مصرف سوخت و آلایندگی پایین، خدمات پس از فروش آسان و در دسترس، قیمت مناسب، اتاق جادار و فرمان پذیری عالی به عنوان یکی از محبوب ترین و مطرح ترین خودروهای ایرانی شناخته می شود.

5- پژو 405 GLX 

معرفی انواع خودروی پژو 206

معرفی انواع خودروی پژو

موتور نرم و کم صدای این خودرو 4 سیلندر بوده و با حجم 1800 CC، تلفیقی از قدرت و کشش مناسب را به همراه مصرف سوخت کم و آلایندگی پایین در اختیار قرار می دهد. پژو 405 جی ال ایکس از امکانات فنی و رفاهی روز دنیا همچون موتور انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی سود می برد که این تجهیزات و امکانات به همراه سایر موارد ذکر شده، باعث موفقیت چشمگیر این خودرو در بازار ایران شده است.

405 جی ال ایکس دارای بدنه ای بسیار ایمن است که در عین جذب ضربات وارده در تصادفات به واسطه نقاط جاذب انرژی، از استحکام بسیار زیادی در بخش اتاقک سرنشینان برخوردار است که اجازه تغییر شکل آن و ورود صدمه به سرنشینان را نمی دهد.پژو R 508 با 350 اسب بخار قدرت در راه است.اندکی پس از معرفی نمونه تورینگ واگن از 508 در نمایشگاه پاریس، پژو درصدد ساخت نمونه ای قدرتمند از 508 است. این خودرو با نام 508 R، توسط تیم مسابقه ای پژو با نام R تقویت می شود و 350 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

508 R برای رقابت مستقیم با خودروهایی همچون آئودی S4 و مرسدس بنز C43 معرفی خواهد شد. تیم R برای نمونه قدرتی 508 از موتور 1.4 لیتری توربو هیبرید با 350 اسب بخار قدرت استفاده خواهد کرد. انتقال قدرت هم به هر 4 چرخ انجام می شود. 0 تا 100 این خودرو تنها 4.5 ثانیه خواهد بود و سرعت نهایی به بیش از 250 کیلومتر بر ساعت می رسد. به گفته ژیل ویدال رئیس بخش طراحی پژو، طراحی 508 R نسبت به نمونه معمولی تغییراتی را شامل نمی شود.

6-پژو 508 

معرفی انواع خودروی پژو 206

معرفی انواع خودروی پژو

508 R پس از RCZ R جدید ترین محصول تیم R محسوب می شود. هم چنین در نسل جدید 508 دیگر شاهد مدل RXH نخواهیم بود. اما اکنون اصلی ترین سوال اینجاست که آیا 508 R در بازار آمریکا فروخته خواهد شد یا خیر؟. کمپانی پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار آمریکا تصمیمی جدی گرفته است. اما هنوز مشخص نیست که کدام یک از کمپانی های پژو، سیتروئن،DS، اپل یا واکسال به بازار آمریکای شمالی وارد می شوند.


7- پژو 2008 

معرفی انواع خودروی پژو 206

معرفی انواع خودروی پژو

کمپانی پژو نسل جدید کراس اوور 2008 را رسما معرفی کرد.پس از موفقیت نسل اول، اکنون کمپانی فرانسوی پژو رسما از نسل دوم کراس اوور 2008 رونمایی کرد. طبق اعلام پژو، این نسل در نسخه الکتریکی هم عرضه خواهد شد.

پژو 2088 مدل 2020 طراحی کاملا جدیدی در مقایسه با نسل اول دارد و طراحی چراغ‌ها، جلو پنجره و سایر بخش‌ها در آن تغییر کرده است. به علاوه طول آن بیشتر شده و فاصله محوری آن به میزان 14 سانتی متر افزایش پیدا کرده است.این طول بیشتر به معنای فضای داخلی بیشتر است به طوری که سرنشینان قد بلند به راحتی امکان نشستن بر روی صندلی‌های عقب را دارند. حجم فضای بار نسل جدید پژو 2008 به 434 لیتر رسیده است.طراحی کابین پژو 2008 آشنا به نظر می‌رسد و پژو سعی کرده تا آن را بهبود بخشیده و به تکامل برساند. نمایشگر صفحه آمپر دیجیتالی است و کلیدهای کنترلی طراحی شبیه به کلیدهای پیانو دارند. پژو 2008 در 4 تریم مختلف در دسترس خواهد بود شامل Active، Allure، GT Line و GT. همه این مدل‌ها موتور درون سوز دارند و 2008 در یک نسخه الکتریکی هم قابل خریداری خواهد بود.

پژو 2008 به یک موتور الکتریکی با 136 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور مجهز شده و یک باتری 50 کیلووات ساعتی در کنار آن وجود دارد. 2008 با شارژ کامل باتری می‌تواند مسافت 312 کیلومتری را طی کند. همچنین باتری آن در صورت استفاده از شارژر 100 کیلوواتی در مدت 30 دقیقه به 80 درصد شارژ خود می‌رسد.اما موتورهای بنزینی در نظر گرفته شده برای پژو 2008 جدید، شامل یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت‌های 100، 130 یا 155 اسب بخار و نیز یک موتور دیزلی 1.5 لیتری 4 سیلندر با 100 یا 130 اسب بخار قدرت می‌شود.نسل جدید پژو 2008 در همه نسخه‌ها به امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، هشدار نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار و چراغ‌های اتوماتیک مجهز شده است.

پژو 2008 جدید در آزمون‌های ایمنی یورو انکپ موفق شد تنها 4 ستاره ایمنی را کسب کند در حالی که نسل قبلی، 5 ستاره کامل را دریافت کرده بود. 2008 جدید در همه بخش‌ها موفق ظاهر شد به جز در زمینه ایمنی عابرین پیاده. نمره دریافت شده توسط 2008 در این زمینه 56 درصد، در حفاظت از سرنشینان بزرگسال و کودک به ترتیب 91 و 86 درصد و در دستیارهای ایمنی 71 درصد بود.


8-پژو PARS

معرفی انواع خودروی پژو 206

معرفی انواع خودروی پژو

پژو پارس در سال 1379 در شرکت ایران خودرو متولد شد. این خودرو که حاصل تلاش متخصصان مرکز طراحی محصولات جدید ایران خودرو است، از امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجهی سود می برد، به گونه ای که پس از گذشت چند سال از نخستین عرضه آن به بازار و وجود رقبای مدعی، این خودرو هنوز جزءمحبوب ترین خودروهای پرفروش در کشور به شمار می رود.پارس علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالایی – چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و مونتاژ – برخوردار است. این موارد همراه با قیمت رقابتی آن، پارس را به مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین خودرو لوکس ایران مبدل ساخته است.

پارس به موتور 1.8 لیتری با قدرت 97 اسب بخار مجهز است که در عین آلایندگی کم و مصرف سوخت پایین، به راحتی می تواند این خودرو را به سرعت های بالا رسانده و در هنگام سبقت، شتاب گیری قابل توجهی را برای این خودرو فراهم کند. تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و ... ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد