هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

هوشمند خودرو

اخبار دنیای خودرو

بررسی ماشین اچ۳۰ کراس با موتور ملی!

بررسی ماشین اچ۳۰ کراس:چینی با موتور ملی!


بررسی ماشین اچ۳۰ کراس:چینی با موتور ملی! ،پس از قرارداد جدید ایران‌ خودرو با پژو و حضور این شرکت با چند محصول جدید در کشور، حالا ایران خودرو به سراغ شریک چینی پژو یعنی دانگ فنگ رفته است! ایران خودرو، دانگ فنگ H30 cross را وارد سبد محصولات خود کرده است و پیش فروش این خودرو تا چند روز آینده آغاز خواهد شد. با hoshmankhodro.ir همراه باشید.


آشنایی با شرکت دانگ فنگ

بررسی ماشین اچ۳۰ کراس:چینی با موتور ملی!


احتمالا پیش از این نام کامیون‌های دانگ فنگ را شنده‌اید؛ دانگ فنگ یکی از چهار خودروساز بزرگ چین و شریک تجاری پژو-سیتروئن است و در سال ۲۰۱۳ توانست از لحاظ تولید، رتبه دوم را در میان خودروسازان چین به دست آورد. اعتبار و موفقیت این شرکت پس از فعالیت‌های مشترک با شرکت‌های خودروساز بزرگ دنیا مانند نیسان، کیا، پژو-سیتروئن و هوندا و بهره برداری از دانش و تجربیات برندهای خودروسازان جهانی بیش از پیش افزایش یافت، به طوری که اکنون سهام قابل توجهی از شرکت پژو-سیتروئن را در اختیار دارد.


نگاه کلی به دانگ فنگ H30 cross

در این خودرو که بر مبنای پلتفرم پژو ۳۰۶ ساخته شده است، به گفته سایت ایران خودرو می‌توان طرح زیبا و خصوصیات اسپرتی را مشاهده کرد و باید گفت H30 Cross یک رانندگی اسپرت را به راننده القا می‌کند (البته امیدواریم منظور از رانندگی اسپرت نشستن پشت فرمان با لباس ورزشی نباشد!).

بررسی ماشین اچ۳۰ کراس:چینی با موتور ملی!

بررسی ماشین اچ۳۰ کراس:چینی با موتور ملی!

طراحی

اچ۳۰ دارای طراحی نسبتا خوبی است. در نمای روبروی خودرو، جلو پنجره بزرگ و چراغ‌های کشیده به چشم می‌خورد و سپر نیز طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. در نمای پشتی چراغ‌های عقب تا حدودی شبیه برخی محصولات ولوو است. در in طرفین خودرو هم خطوط شیب داری به چشم می‌خورد که فرم کلی بدنه را از یکنواختی خارج می‌کند. رینگ‌های کوچک ۱۶ اینچی این خودرو با ابعاد بدنه متناسب به نظر نمی‌رسد و شدیدا توی ذوق می‌زند!

فضای داخلی خودرو ساده طراحی شده اما نسبت به رقبای خود به نوعی مدرن هم محسوب می شود. طول آن ۴.۳ متر بوده و اندکی از ۲۰۶ صندوق‌دار بزرکتر است اما فاصله بین دو محورش حدود ۲۰ سانتی‌متر بیشتر از ۲۰۶ است. در واقع نکته قوت خودرو در فضای داخلی است.

اچ۳۰ از موتور معروف و نام آشنای TU5 بهره می‌برد که پیش از این در رانا، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵SLX و پژو پارس LX نیز شاهد آن بوده‌ایم. پس در قسمت پیشرانه انتظار سورپرایز خاصی را نخواهیم داشت.

اچ۳۰ با موتور ۱۶ سوپاپ TU5 که قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را تولید می‌کند، با ۱۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید که البته در این امر گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت معروف AISIN ژاپن نقش مهمی را ایفا می‌کند. استفاده از این گیربکس یکی از نقاط قوت اچ۳۰ محسوب می‌شود. این خودروی ۱۲۳۰ کیلوگرمی دارای حداکثر سرعت ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت خواهد بود (البته برای خودرویی با این ابعاد و وزن بالا استفاده از این موتور جای تامل دارد!).

مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ترکیبی ۷.۰۴ لیتر اعلام شده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است.

بررسی ماشین اچ۳۰ کراس:چینی با موتور ملی!

امکانات

اچ۳۰ دارای یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی با قایلیت پخش فایل‌های تصویری است. هم چنین بر روی غربیلک فرمان هیدرولیکی این خودرو، دکمه‌های کنترل صوتی و بلوتوث هندزفری نیز قرار دارند. از دیگر امکانات دانگ فنگ اچ۳۰ می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های عقب LEDدار، چراغ‌های جلوی LED کریستالی، آینه‌های جانبی راهنمادار با سیستم گرمایش، شیشه بالابر ۴ درب برقی، روکش فرمان چرمی، دکوراتیو طرح متال با تزئینات کرومی، رینگ اسپرت ۱۶ اینچ و لاستیک با عرض ۲۰۵، صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در ۶ جهت، صندلی‌های عقب تاشو، جا عینک، اسپویلر، کامپیوتر سفری و ۴ عدد بلندگو به علاوه ۲ عدد تیوتر اشاره کرد.

بررسی ماشین اچ۳۰ کراس:چینی با موتور ملی!

ایمنی

H30 Cross دارای ترمزهای ABS با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو یا EBD است. همچنین این خودرو دارای کیسه هوای راننده و سرنشین است که بهتر بود از کیسه هوای زانو و پرده‌ای هم استفاده می‌شد که متاسفانه فاقد آن است. از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، قفل میکرو سوئیچی درب‌ها، سنسور پارک، چراغ مه شکن جلو و عقب، سیستم ایزوفیکس و دوربین دید عقب نام برد. البته سطح تجهیزات ایمنی در سطح محصولات داخلی سابق است و تقریبا می‌توان گفت ایران‌خودرو چیز جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه نکرده است.

جمع بندی

درکل به نظر می‌رسد که مونتاژ H30 cross با موتور قدیمی و امکانات متوسط چیزی به خودروسازی کشور اضافه نخواهد کرد و شکست یا موفقیت ایران خودرو در فروش این محصول فقط به استقبال مردم بر می‌گردد.

H30 Cross که پیش فروش‌اش به زودی آغاز خواهد شد احتمالا با قیمتی در حدود ۴۴ میلیون تومان به فروش خواهد رسید که بهایی نزدیک به دنا دارد. حال باید منتظر شروع پیش فروش این محصول باشیم تا ببینیم استقبال مردم چگونه خواهد بود. آیا مردم به این چینی تازه وارد خوش آمد خواهند گفت یا از بیم کمبود کیفیت و ضعیف بودن بازار دست دوم، به آن روی خوش نشان نخواهند داد.


نظر شما در مورد H30 Cross چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد